Jutro nakon propadanja, idilična scena na pješačkom Savskom mostu. Vožnja na biciklima, dječja igra, trening uz Savu.
"Bojala sam se, ali sada gledam da se gradi. Ja trčim ovdje svaki dan i super je pogled", kazala je Valerija.
"Nije ugodno, pogotovo kada dođete iznad vode. Nije vam svejedno", rekla je Nada.
"Ne bojim se, ali ništa iznenađujuće", dodala je Darinka.
Neki zbog posla, neki svojom voljom, Zagrepčani su jutros prelazili preko svježe zakrpanog mosta. Koji odozdo ne izgleda nImalo idilično.
I on nije jedini takav. Svi zagrebački mostovi građeni su da izdrže do 100 godina, a raspadaju se već nakon 30. Čovjek koji ih je projektirao upozorava:
"Mi ga ne vidimo, ali on propada, u jednom trenutku će se samo razmrviti nosač i past će. Nećemo znati kada će to biti. On kad pukne, pukne momentalno", kazao je Željko Uhlir, državni tajnik Ministarstva graditeljstva i prostornog uređenja.
Rupu su u četvrtak zakrpali djelatnici Zagrebačkih cesta, a
građevinska je inspekcija, na zahtjev Ministarstva, krenula u
pregled svih zagrebačkih mostova.
"Pogledajte kako je armatura provirila iz mosta, to je problem
ovoga, ali i svih drugih mostova koji propadaju svakim danom",
kazao je.
"Mostovi se moraju preventivno kontrolirati i sanirati kad je vrijeme, a ne kad se nešto dogodi", smatra Predrag Štromar, ministar graditeljstva i prostornog uređenja.
Još lani Ministarstvo je gradonačelnicima uputilo poziv da dostave podatake o planu održavanja. A samo su dva grada od njih 25, tražene podatke poslala, no nitko se nije pridržavao roka za dostavu kompletnog izvješća. Gradonačelnik Zagreba pak smatra da je sve u najboljem redu.
"Neka Štromar radi, kada napravi jedan most, nek se javi. A Divjak, ništa ne razumije", kazao je Milan Bandić.
"Mi svako radimo svoj posao, i mislim da tako treba biti, a za bezobrazne neke stvari - ne želim na taj način komunicirati", odgovorio mu je Štromar.
Most slobode trenutačno se sanira, i to stoji 61 milIjun kuna. Bandić je sada najavio i sanaciju zakrpanoga pješačkog Savskog mosta za 23 milijuna kuna. A uz to što nam se mostovi tresu, poznato je i da nam ceste godinama propadaju.
U sekundi rupa duboka čak 7 metara razjapila se na Slavonskoj aveniji. U Ulici Side Košutić rupa od metar i pol progutala je parkirani automobil. Tako je bilo i na Trgu kralja Petra Krešimira, s rupom od 3 metra. Petrova se ulica 2008. urušila u dubinu od 4 metra, a tako je bilo i na Lašćinskoj cesti prije 6 godina kada je nastala rupa promjera 1,5 i dubine dva metra.
I u svakom od ovih slučajeva bila je riječ o ispiranju tla iz vodovodne ili kanalizacijske cijevi.
Gradu s najvećim prirezom i davanjima građana s proračunom od 8 milijardi kuna na godinu, prijeti zatvaranje svih mostova.
Nalaz inspekcije mogao bi pokazati da zagrebačkim mostovima više ne može pomoći ni ulickani asfalt.