"Danas smo objavili izvješće, koje smo Državnom izbornom povjerenstvu predali u zakonskom roku. Prikupili smo 2 milijuna i 477 tisuća kuna donacija, a imali smo trošak po svim izbornim jedinicama 3 milijuna i 880 tisuća kuna", rekla je novinarima direktorica HDZ-ove kampanje Josipa Rimac.
Naglasila je kako su donacije uglavnom prikupljene kroz donatorske večere te, a očekuje da će HDZ do kraja kampanje na taj način prikupiti još novca, budući da skupovi u Splitu i Zadru tek slijede.
Na novinarsku konstataciju da je SDP potrošio 10 milijuna kuna, Rimac je odgovorila: "Svatko troši onoliko koliko ima!"
Najveći donator Milan Šećković
Prema izvješću o donacijama, s 100 tisuća kuna najveći HDZ-ov donator je tvrtka Scorpion nekretnine. U sudskom registru piše da je vlasnik te tvrtke Milan Šećković, bivši vlasnik licence za Miss Hrvatske.
Po 50 tisuća kuna HDZ-u su uplatile zagrebačke tvrtke Oštra Stina d.o.o. i Sanac d.o.o, Crvena luka d.o.o. iz Biograda na Moru i Agropromet d.o.o. iz Kukujevca, a 40 tisuća kuna je uplatio Inmel d.o.o iz Rijeke.
Po 30 tisuća kuna uplatili su HDZ-ovac Željko Reiner, prvi na listi u 1. izbornoj jedinici, Maria Reiner i Eugenija Tedeschi-Reiner iz Zagreba, Darko Koren iz Križevaca, Kreditna unija Marjan iz Splita, Veterinarska stanica d.d. iz Varaždina, te tvrtka Bat iz Čakovca. 29 tisuća kuna uplatio je župan Šibensko-kninske županije Goran Pauk.
SDP: Ne vučemo ljude za rukav
U SDP-u, čija je koalicija prijavila troškove veće od 10 milijuna kuna, a ukupne donacije od tek 32. 600 kuna, kažu kako ne žele ljude vući za rukav i prisiljavati na donacije. "Mi smo bili uvijek transparentni i uvijek smo prikazivali sve što smo dobivali. Donacija je bilo koliko je bilo. Ne organiziramo večere, ne organiziramo donacije, ne vučemo ljude za rukav, tko nam donira, dobro donira. Ne želimo ljude prisiljavati da daju donacije, a večera je ipak jedan oblik prisile", rekao je novinarima član Predsjedništva SDP-a i ministar rada i mirovinskog sustava Mirando Mrsić.
"Troškovi kampanje su vrlo jasno i transparentno objavljeni, tu je SDP uvijek pokazivao transparentnost, da se zna točno koliko je donacija i na što smo potrošili sredstva", naglasio je.
Rimac: Ne želim komentirati buduću oporbu
Tvrdnje da HDZ donatore "vuče za rukav" Rimac nije željela komentirati. "Ne želim komentirati buduću oporbu, samo mogu reći da je to naš način i stil komunikacije s našim biračkim tijelom i simpatizerima, što se pokazalo itekako uspješno", rekla je.
Sudionici parlamentarnih izbora bili su dužni do subote, 31. listopada DIP-u dostaviti izvješća o donacijama koje su primili za financiranje izborne promidžbe i o troškovima promidžbe. Najkasnije do ponoći 2. studenoga ta izvješća moraju učiniti dostupnim javnosti, dakle objaviti ih na svojim web stranicama ili u dnevnom tisku.
Donacije, pak, mogu prikupljati do završetka izborne promidžbe, dakle do ponoći, 6. studenoga, a cjelovita izvješća o financiranju kampanje za parlamentrane izbore, dužni su podnijeti 30 dana nakon održanih izbora, zaključno do 8. prosinca.