Još nije poznat način naplate te kako bi se kontrolirao ulazak u središte grada, ali je vrlo izgledno da će se hrvatska metropola pridružiti gradovima koji naplaćuju vožnju gradskim prometnicama. U gradu Zagrebu i Zagrebačkoj županiji ima više od 550.000 vozila.
Stručnjaci s Prometnog fakulteta smatraju kako bi najbolje rješenje bila naplata putem satelitske navigacije, i to po prijeđenom kilometru.
Izvan središta kilometar bi, naprimjer, stajao 10 lipa. Prema središtu grada Zagreba ta bi se cijena povećavala na 15, 20, pa sve do 30 lipa. Tako bi se postiglo da se u središte grada ulazi prema potrebi, kaže za HTV Ivan Dadić s Prometnog fakulteta.
Satelitska navigacija jest univerzalan sustav naplate cestarina, no da bi ovakav sustav zaživio, treba uvesti i neke promjene u sadašnjem sustavu naplate cestarina na državnoj razini.
Drugi je prijedlog uvođenje godišnje vinjete u četiri kategorije, ovisno o prometnicama, prijeđenim kilometrima, godini proizvodnje automobila i vrsti goriva. Tu se spominje i dnevna karta, koja bi se naplaćivala skeniranjem tablica ili elektroničkim uređajem ugrađenim u vozilo.
Dadić kaže da bi trebalo raditi na poboljšanju postojećeg javnog prijevoza, ali i uvođenju bicikla i elektrovozila za iznajmljivanje.
Naplatu zbog zagušenja prometa uveli su London, Stockholm i Milano. Promet se smanjio od 15 do 30 posto i povećala se uporaba javnog prijevoza.
Na konačno rješenje još ćemo čekati jer Zagreb za realizaciju studija trenutačno nema novca. Stručnjaci s Prometnog fakulteta poručuju da će one biti dovršene do rujna 2011.
Vezani članci:
arti-201003260480006 arti-201011110126006 arti-201011040010006