posao ili žicanje /

Sukob starih i mladih oko influencera: 'Nekad se motikom dolazilo do kore kruha, a danas izlaganjem vlastite intime'

Sukob jednog porečkog restorana i influencerica, po mnogima, je otišao predaleko

3.9.2020.
11:55
VOYO logo

Tema o kojoj svi pričaju, koja je predmet uvodnika novina, novinskih članaka, anketa na portalima i Facebook ratova. Influenceri. Počelo je kad je influencerici Doris Stanković jedan restoran u Poreču odbio dati ručak u zamjenu za reklamu na društvenim mrežama.

Sukob mladih i starih

Onda je ona sve ispričala na Tik Toku, pa se na nju okomio Dalibor Matanić s komentarima o neradničkoj bagri koja sve želi džabe, onda su mediji krenuli prozivati Matanića, i sad već pet dana traje rasprava o tome što to rade influenseri i je li to posao ili žicanje. U sukobu su mladi i stari, boomeri i milenijalsi, umjetnici i influenseri.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

''Ljudi moji što sam ja doživjela, ovo vam moram pokazati. Znači ovako... vi svi znate da mi kao influenceri, youtuberi, tik tokeri, šta god, znamo imati suradnje'', rekla je influencerica Doris Stanković.

Svi sigurno ne znaju, 20-godišnjakinja sa desecima tisuća pratitelja na društvenim mrežama suradnju je zamislila kao besplatan ručak u ovom restoranu u zamjenu za promociju na tim istim mrežama. Iz restorana su je odbili u privatnoj poruci koju je ona objavila.

''Vaša ponuda je u najmanju ruku smiješna, to može tražiti i dobiti Madonna, Serena Williams, Will Smith. Vi možete doći kod nas i jesti, uslugu ćete platiti, a mi možemo u dogovoru s vama iznos vašeg računa uplatiti u humanitarne svrhe i to objavite na svom storyju. U protivnom nema džabe ni kod stare babe'', bio je odgovor porečkog restorana influencerici.

''What the fuck. Koliko neprofesionalan odgovor, ali okej'', na to je prokomentirala Stanković.

A onda se na Facebooku na Doris obrušio redatelj Dalibor Matanić.

''Ova influenserska spodoba što je pokušala ucjenjivati restoran koji ju je na sreću odbio - meni je osobno prelila čašu. U ime naših roditelja i njihovih roditelja - radničke klase koja je sve svoje morala zaraditi radom - pozivam vas da mi se pridružite u lobiranju kod svih tzv. Klijenata'', smatra Matanić.

U međuvremenu se otkrilo da je i sam Matanić i sam bio svojevrsni influenser, kroz reklamiranje automobila. Ponovno se oglasio isprikom u pismu Doris, u kojoj ipak ne prestaje napadati sam koncept influensera.

''Netko ne mora ići na fakultet da bi brojem followera zarađivao više od nekoga tko je završio fakultet, nije li to nepravda Doris?'', stajalo je u Matanićevim pismu Doris.

U zaštitu kolegice stale su i druge influencerice, među njima najutjecajnija hrvatska youtuberica koju na mrežama prati više od pola milijuna ljudi.

''Mislim da je do problema došlo u komunikaciji, ja s njom imam jako veliki problem jer mislim da nije bilo u redu niti dati onakav odgovor, niti da se nakon cijele situacije javljaju nepotrebni ljudi koji su skroz nepotrebno uzrokovali veliki medijski linč'', rekla je influencerica Nina Ilčić.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Image
Unosan biznis /

Hrvatske Youtube zvijezde otkrivaju recept za uspjeh: 'Jednostavno sam rođena da budem drukčija'

Image
Unosan biznis /

Hrvatske Youtube zvijezde otkrivaju recept za uspjeh: 'Jednostavno sam rođena da budem drukčija'

Generacijski rovovi

U javnosti su iskopani generacijski rovovi, primjećuju sociolozi koji se bave influencerima.

''Ono što je nekad bio manualni rad, što je bila tvrda kora kruha, motika kojom treba doći do novca i posla, to su danas digitalni mediji, to je izlaganje vlastite privatnosti, vlastita inovativnost, kreativnost, idejni rad, dakle tip nematerijalnog, afektivnog rada, koji se posebno vezuje uz žensku populaciju i mlađe osobe u slučaju digitalnih medija, koji je podcijenjen i prolazi ispod rada i ne doživljava pravim radom'', izjavio je Ozren Biti, sociolog s Instituta za etnologiju i folkloristiku.

Između ostalih poslova, Domagoj Jakopović Ribafish je i influencer, i to starije generacije. Nastale svađe među klikonošama, kaže, ne bi bilo da ljudi puštaju druge da rade što žele.

''Nekad se to gledalo jesi li napravio suhozid ili si zasadio maslinu, a danas ljudi rade tako da snimaju videe, rade fotografije na društvenim mrežama, što je starijima neprihvatljivo jer toga nije bilo'', rekao je novinar i bloger Domagoj Jakopović Ribafish.

Mišljenje o influencerstvu ima i ministrica kulture i medija.

''To je neka djelatnost gdje očito oni koji ih financiraju vide to kao neku mogućnost da svoje proizvode i usluge reklamiraju, međutim mislim da to ne treba miješati s nekim drugim djelatnostima ili oblicima kreativnog rada'', kazala je Nina Obuljen Koriženk, ministrica kulture i medija.

Influencera, dakle, ima, a moglo bi ih biti i sve više. Pritom bi valjalo imati na umu da nitko nikoga ne mora pratiti, kao ni da nitko od utjecajnika ne treba očekivati da baš svugdje može dobiti ručak ili bilo što drugo besplatno.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
hell propustene
Gledaj odmah bez reklama
VOYO logo