Na školskom brodu Kraljica mora, iz riječke luke isplovljava 20 studenata koji će po prvi put kušati pomorski život. Na trećoj su godini, pet će dana ploviti Jadranom i naučenu teoriju primijeniti u praksi.
"Konačno da ćemo otplovit malo, dobit taj doživljaj mora, držanja gvardije", kaže studentica Pomorskog fakulteta u Rijeci Nikolina Stupčić.
Tri kolegice različitih ambicija dijele kabinu.
"Prije je bilo tanker, al' ipak mislim da će to bit putnički, očekujem od ovoga da ćemo vježbat vježbe sigurnosti", rekla je druga studentica, Paula Klasnetić.
To je kap u moru obaveza.
"Ovdje će osjetiti onaj brodski režim, hijerarhiju, što znači upravljanje, rukovođenje posadom, šta znači raditi sudjelovati na određenim vježbama, šta znači navigacija, vođenje broda", rekao je profesor na Pomorskom fakultetu u Rijeci, Srđan Žuškin.
Koji im je budućnost.
"Pa evo, kao i velika većina vjerujem da bi na LNG", rekao je student Pomorskog fakulteta u Rijeci Bernard Vušković.
"Nadam se biti visokopozicionirani časnik na nekom velikom kruzeru", kaže student Stefano Veverec.
Posao je atraktivan, ugovori sve kraći, plaće sve veće. Najpoželjniji su LNG brodovi na kojima je sada tri tisuće Hrvata.
"Zapovjednik na jednoj ozbiljnoj kompaniji na nekakvim tankerima, LNG brodovima, zarađuje preko 100 tisuća eura godišnje, s time da radi 6 mjeseci nešto malo preko tako da računajte, a početne plaće su na razini mjesečnoj 4 do 5 tisuća ili dolara ili eura", kaže direktor agencije za ukrcaj pomoraca u Rijeci Mario Zorović.
Devet istaknutih agencija koje ih zapošljavaju potpisalo je memorandum o suradnji s riječkim Pomorskim fakultetom.
"Čak i prije nego što završe fakultet oni imaju osiguran posao, posebice su to studenti strojarstva, elektronike, nautike, a ostali su bili do sada u roku 3 do 6 mjeseci, ali s obzirom na stanje na svjetskom tržištu i na rat u Ukrajini jednostavno se dogodilo da naši pomorci doslovce završetkom diplome automatski drugi dan dobiju radno mjesto", kaže dekan Pomorskog fakulteta u Rijeci, Alen Jugović.
Hrvatskih pomoraca u međunarodnoj je plovidbi 18 i pol tisuća. Kući pošalju preko milijardu eura na godinu pa su tako najbolji hrvatski izvozni proizvod.