dan nakon pada mreže HT-a /

Stručnjak za informacijsku sigurnost: Zbog ovoga bi bar nekoliko ljudi trebalo podnijeti ostavku. Da imamo stručnjake, onda ne bi bilo frke

Jučer je šest sati bez usluge operatera bilo gotovo polovica korisnika mobitela, domaćinstava i tvrtki.

30.9.2020.
19:45
VOYO logo

Uslijed pada broja 194, u zagrebačkoj hitnoj jučer su primili jednak broj poziva kao i svaki drugi dan. Kažu da su svi pacijenti pravovremeno dobili pomoć, no scenarij je mogao biti puno gori

"Par minuta nakon što je došlo do pada sustava mi smo aktivirali četiri mobilna broja drugog operatera i uz pomoć zagrebačkog holdinga još jedan broj u njihovom centru. Ti brojevi su naš 'back up' da tako kažem, to je drugi operater i ustvari, bili smo spremni na takvu situaciju", kazao je Žarko Rašić, ravnatelj Nastavnog zavoda za hitnu medicinu Grada Zagreba.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Image
OGLASIO SE I MINISTAR /

Zbog kvara nedostupne fiksne linije Hitne i vatrogasaca diljem Hrvatske: Ovo su brojevi na koje možete zvati

Image
OGLASIO SE I MINISTAR /

Zbog kvara nedostupne fiksne linije Hitne i vatrogasaca diljem Hrvatske: Ovo su brojevi na koje možete zvati

Hrvatski telekom najveći je operater u zemlji i bez usluge je zato jučer bila gotovo polovica Hrvata. Najzabrinjavajuće je što se s padom mreže nisu mogle dobiti hitne službe. Iz HT-a kažu da nije riječ o hakerskom napadu. 

"Radi se o grešci za koju mi i dalje nastojimo utvrditi kako je nastala jer nije bila vidljiva u okviru testiranja. Softverska pogreška se može dogoditi, ona nije česta, posebno ovakav tip pogreški se vrlo rijetko događa, nažalost, nama se dogodila i nije bila od početka vidljiva, zbog toga je određeno vrijeme bilo potrebno da se greška izolira da se shvati gdje je i što treba napraviti", rekao je Boris Drilo, glavni direktor za tehniku i informacijske tehnologije Hrvatskog telekoma.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

No, vidljivo je da se treba mijenjati sustav u kojem hitne službe ovise o jednom operateru. Upitali smo Zavode za hitnu medicinu svih županija jesu li pacijenti zbog toga nastradali. Svi javljaju da, koliko je do sad poznato, nitko nije bio životno ugrožen, ali da je situacija bila zabrinjavajuća. Uslijed nedostatka mreže neki su građani dolazili pred hitne službe da ih upute gdje netko treba pomoć. 

Pouka je jasna - treba promijeniti sustav

"Kvar ovakvih razmjera se nije dogodio, pogotovo da je utjecao na sve hitne službe. Mi svakako moramo pratiti sve incidente koji se događaju operaterima pa između ostalog smo obaviješteni o ovom incidentu s tim da ga u ovom slučaju uzimamo jako ozbiljno jer je utjecao ne samo na korisnike HT-a, već na sve korisnike u Republici Hrvatskoj", rekao je Ivo Majerski, komunikacijski koordinator HAKOM-a.  

Hrvatski telekom najveći je operater u zemlji - bez usluge je zato šest sati jučer bilo gotovo polovica korisnika mobitela, domaćinstava i tvrtki. 

Softverske greške su redovne stvari, to znamo da se događa. Znači, to je između operatera i korisnika, međutim kad ispadne ključna državna infrastruktura, onda bi bar nekoliko ljudi trebalo podnijeti ostavku, u normalnoj zemlji. Da imamo stručnjake, onda ne bi bilo frke", rekao je Lucijan Carić, stručnjak za informacijsku sigurnost.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Mnogi će možda potražiti i naknade štete

"Za sve kvarove koji su dulji od 24 sata operater ima obvezu prema propisima umanjiti mjesečni račun ili ponuditi neku drugu vrstu obeštećenja, ovo je slučaj kvara koji je trajao kreće, ovo je sve u domeni poslovne politike i dobre volje operatora", rekao je Majerski.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Teškoće su sada uklonjene, a pouka je jasna - što prije treba promijeniti sustav.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
gospodin savršeni aus
Gledaj odmah bez reklama
VOYO logo