"Ubrzanja su stravična, dakle to su automobili koji idu 3, 3 i pol, 4 sekunde do 100. Razvijaju brzinu od preko 300 kilometara na sat. Ima i problem, što ima zadnji pogon, što je za neiskusne vozače pogubno", opisuje Kristijan Tićak, urednik Auto motor i sporta za RTL Danas Mercedes u kakvom je mladić u petak navečer pokosio petero ljudi u zagrebačkom Buzinu.
Ima sve čudo opreme i elektronike, do stotke stiže za svega 3, 7 sekundi, ima više od 500 konja, a najveća brzina mu je 310 kilometara na sat. Cijena , ovisno o opremi 250 tisuća eura.
Da 23-godišnji vozač nije imao kontrolu nad vozilom, vidi se i na snimci, ističe Kristijan. "Sama činjenica da se on pojavio na takvom nekom eventu i da sigurno nije prošao prvi put u nekakvom driftu jer su kamere, što pokazuje prisustvo kamera koje su snimale njega i njemu slične. Samo to pokazuje da se radi o individui koja je željna pokazivanja i koja misli da ima pravo pokazati nešto što na cestu uopće ne pripada" ističe Tićak.
Čeka se vještačenje
Kolika kazna prijeti vozaču sve ovisi o kvalifikaciji djela, ali i stanju ostalih sudionika. Ono što je sigurno - slučaj čeka vještačenje.
U Zavodu za prometno vještačenje provodila su se mnoga od luksuznih do manje luksuznih. Tako i bijesni Mercedes sličan jučerašnjem koji je prije pet godina sudjelovao u stravi na Ilici kada su poginule dvije žene. Sve podatke tada je otkrila crna kutija.
"Vide se sve podaci unatrag 5 sekundi. Znači, od trenutka događaja pa 5 sekundi - vide se svi podaci. Možemo djelomično rekonstruirati i postupke samog vozača jer vidimo kako je reagirao na volanu, da li je pritiskao kočnicu , da li je skretao, da li je bio vezan, koliko je stisnuo gas, kolika je bila akceleracija, odnosno ubrzanje i niz drugih podataka", obašnjava Željko Šarić, voditelj Zavoda za prometno-tehnička vještačenja s Fakulteta prometnih znanosti.
'Djelom je problem i u publici'
Sinoćnji događaj u Buzinu nažalost nije jedini. Zagrepčani ilegalnim trkama svjedoče često. Prošle godine, svakog petka, trke su se odvijale i kod zagrebačke Arene. Na sreću, bez posljedica, iako je u par situacija bilo blizu.
"Djelomično problem je i u publici koja takvu vrstu vožnje na ovim prometnicama, to jest na parkiralištu održava. Da nema publike ne bi sigurno bilo takvih vozača neodgovornih koji izvode takve vratolomije na otvorenom prostoru ", kaže Tićak.