STRUČNJAK O HORORU U MEĐIMURJU: /

'Ima za luksuzni džip, a nema za kratak odmor? Nema šanse da bi jurio i sumanuto pretjecao da imamo to'

Image
Foto: Pixsell/JVP Čakovec

Prometni stručnjak Željko Marušić za tešku nesreću u Međimurju krivi lošu infrastrukturu za nadzor prometa

26.7.2019.
19:27
Pixsell/JVP Čakovec
VOYO logo

Komentirajući stravičnu prometnu nesreću koja se dogodila danas na cesti između Čakovca i Murskog Središća u kojoj je ozlijeđeno šest osoba, prometni stručnjak Željko Marušić upozorava na manjkavosti u nadzoru prometa na cestama. Za Autoportal tvrdi da je nesreću zbog koje su otac i dijete u bolnici te se bore za život izazvali prevelika brzina i protupropisno pretjecanje, a uzroke vidi u "općepoznatom manjkavom prometnom nadzoru, umoru i nerazumnoj žurbi, možda i gubitku vozačke pozornosti, zbog korištenja mobitela i zabranjenih sredstava".

Marušić potom razlaže nekoliko problema, počevši s nečim što bi se moglo primijeniti za svaku prometnu nesreću koja se dogodi na cestama. Kaže i kako bi se vozači drukčije ponašali zbog jednog detalja na cesti.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

"Tek kad jednom sve autoceste, državne i županijske ceste premrežimo optimalno izvedenim sustavima radarskih kamera, shvatit ćemo koliko smo propustili što to nismo davno prije napravili", istaknuo je i dodao kako "nema šanse da bi turist iz Poljske, hitajući na more 2,2-tonskim Jeep Grand Cherokeejem, jurio državnom cestom, ne prilagođujući brzinu uvjetima i sumanuto pretječući, da je znao da na toj dionici postoje radarske kamere".

Image
OTAC I DIJETE BORE SE ZA ŽIVOT: /

Užasna prometna nesreća u Međimurju, nakon frontalnog sudara vozila su se zapalila

Image
OTAC I DIJETE BORE SE ZA ŽIVOT: /

Užasna prometna nesreća u Međimurju, nakon frontalnog sudara vozila su se zapalila

Benefiti izvan prometa

Marušić smatra kako bi radarske kamere riješile više od 90 posto problema uzrokovanih prekoračenjem brzine i korištenjem mobitela u vožnji. Osim toga, dodaje, da bi se postavljanjem većeg broja kamera rasteretila policija, čime bi se omogućilo da se ona bavi nepokrivenim cestama te kriminalom, a prostora ima i za uštede u zaštitarskim poslovima te poboljšanja u turizmu i gospodarstvu.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Osim toga, Marušiću nije jasno kako Poljak koji ima novca za luksuzni džip, nema za kratak odmor na putu dugom 1400 kilometara. Dodaje kako su putnici iz automobila dubrovačkih registracija, unatoč ozljedama opasnim za život, mogli i gore proći. Naime, njihov je model auta 2013. osvojio maksimalnih pet zvjezdica na testovima sigurnosti. Naglasio je kako bi zbog tih razloga država trebala smanjiti davanja na nova vozila.

Moguća i potpora iz EU

"Automobil razmjerno nove izvedbe u nesreći se ipak zapalio zbog tri čimbenika: strahovitog sudara, visokih temperatura i benzinskog motora. Nažalost ne može se potpuno spriječiti da iz visokotlačnog gorivnog sustava, u teškom sudaru, gorivo poprska užarene dijelove motora, posebice ispušnu granu uz motor", komentirao je zapaljenje sigurne Toyote.

Marušić zaključuje kako bi se u realizaciju radarskog nadzora na cestama trebaju uključiti osiguravateljske kuće, "jer se njima izravno i značajno smanjuju rashodi, a za to bismo lako dobili sredstva iz EU fondova".

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
Sjene prošlosti
Gledaj odmah bez reklama
VOYO logo