NOVAC NAM CURI KROZ RUKE /

Poznat razlog zbog kojeg HAC ne uvodi vinjete. Stručnjak jasan: 'Trebali smo to učiniti prije 15 godina'

Image
Foto: Profimedia

U Hrvatskoj se cestarina naplaćuje po prijeđenom kilometru, a tako će ostati i s novim sustavom. Cestarina će se naplaćivati očitavanjem tablica ili preko ENC uređaja

13.9.2023.
10:52
Profimedia
VOYO logo

 HAC bi s vinjetama imao 150 milijuna eura manji prihod, piše u srijedu Jutarnji list, donoseći mišljenja stručnjaka o tome zašto nemamo sustav naplate cestarina kao u Sloveniji i Austriji.

Hrvatska bi za otprilike dvije, tri godine trebala dobiti novi sustav naplate cestarine. Odluka o novom načinu naplate donesena je još prije pet godina, a u javnosti je posljednjih nekoliko tjedana ponovo krenulo zagovaranje uvođenje vinjeta kao najboljeg sustava naplate, dok se novi sustav opisuje kao loš i preskup.

Image
'OVAJ MODEL NEMA NITKO U EUROPI' /

Stiže novi sustav cestarina, ali...: 'To je siva zona u kojoj se luta. Avantura naplate koju nitko nije isprobao'

Image
'OVAJ MODEL NEMA NITKO U EUROPI' /

Stiže novi sustav cestarina, ali...: 'To je siva zona u kojoj se luta. Avantura naplate koju nitko nije isprobao'

Različite cijene s obzirom na opterećenje

U Hrvatskoj se cestarina naplaćuje po prijeđenom kilometru, a tako će ostati i s novim sustavom. Cestarina će se naplaćivati očitavanjem tablica ili preko ENC uređaja. Novi sustav omogućit će upraviteljima autocesta uvođenje mnogobrojnih modela naplate cestarine - različite cijene tijekom dana, po danima u tjednu ili tijekom različitih godišnjih doba - te će se i na taj način pokušati privući vozače na autoceste.

Profesor Marko Ševrović s Prometnog fakulteta u Zagrebu tvrdi kako je Hrvatska naplatu cestarina putem vinjeta trebala uvesti prije 15 godina i kako bi to sigurno rezultiralo većim prometom autocestama, većim gospodarskim razvojem područja uz autoceste te bi u konačnici dovelo do rasta BDP-a.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Jutarnji tvrdi da bi HAC izgubio 150 milijuna eura na vinjetama

"No, danas, kad je došlo do tehnološkog razvoja, uvođenja 5G mreže i razvoja plaćanja pomoću aplikacija, vinjete su stvar prošlosti. Uvođenjem vinjeta Hrvatska bi u ljetnim mjesecima na autoceste dovela još veći broj automobila, napravila bi se dodatna zagušenja u obalnim gradovima jer bi se strance poticalo da za relativno malo novca koriste naše prometnice”, smatra.

Prema dostupnim informacijama, simulacije pokazuju da bi u slučaju da se u Hrvatskoj uvede isti model naplate cestarine kao u Austriji ili Sloveniji, HAC imao manji godišnji prihod od oko 150 milijuna eura, što bi se odrazilo na kvalitetu održavanja prometnica, ali i na uredno otplaćivanje kredita, piše Jutarnji list.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
ksw
NE PROPUSTI 21. VELJAČE!
VOYO logo
Još iz rubrike