amazonu najveći rast /

'Strašna petorka’ tehnoloških divova dominira u BrandZTM poretku Top 100 Najvrednijih Svjetskih brendova 2017

Image

Amazon je brend s najvećim rastom vrijednosti u USD od svih u poretku TOP 100, s povećanjem od $40.3 milijarde

6.6.2017.
13:25
VOYO logo

Tehnološki divovi Google, Apple, Microsoft, Amazon i Facebook zauzimaju Top 5 pozicija u BrandZTM Top 100 poretku Najvrednijih Svjetskih brendova 2017. koji su danas objavili WPP i Kantar Millward Brown.

Amazon je brend s najvećim rastom vrijednosti u USD od svih u poretku TOP 100, s povećanjem od $40.3 milijarde (+41%) na $139.3 mlrd. koje ga dovodi na četvrtu poziciju. Taj maloprodajni div i dalje nastavlja posebnu pozornost posvećivati svom tehnološkom ekosistemu koji je izbrušen da zadovolji višestruke potrebe kupaca kao što su online kupovina, brza dostava i zabava – ali vrijedi istaknuti i predstavljanje nove platforme bazirane na umjetnoj inteligenciji koja nudi uslugu dostave namirnica kao i osobnu asistenticu Alexu. 

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Google, Apple i Microsoft su zadržali 3 vodeće pozicije, povećavajući svoju vrijednost +7% na $245.6 mlrd., +3% na $234.7 mlrd. i +18% na $143.2 mlrd. u zadnjoj godini, dok je Facebook na 5. mjestu rastao +27% na $129.8 mlrd. 25% ukupne vrijednosti BrandZ Top 100 Najvrednijih Svjetskih brendova čini kombinirana vrijednost Top 5 brendova što naglašava njihovu dominantnu poziciju u suvremenom poslovnom okruženju.

David Roth, direktor regije EMEA i Azija  u The Store WPP kaže: “Ovogodišnji BrandZ Top 100 poredak nastavlja demonstrirati da jaki brendovi svojim vlasnicima ili dioničarima donose superiornu vrijednost, neovisno o nesigurnoj vanjskoj poslovnoj klimi. Iako su ih nazvali ‘Strašnom petorkom’, tehnološki divovi koji predvode poredak svojoj su konkurenciji  više ‘Zastrašujuća/Opasna petorka’ s obzirom na njihovu snagu i naizgled nedodirljivu poziciju na tržištu.”

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Od ostalih brendova, u ovogodišnjem poretku posebno vrijedi istaknuti kineski brend Tencent (broj 8) koji je povećanjem upotrebe svoje društvene mreže WeChat po prvi puta ušao u Top 10 s porastom vrijednosti od 27% na $108.3 mlrd. Adidas je brend s najvećim postotnim rastom (+58%, $8.3 mlrd.), slijedi ga kineski premium brend alkoholnog pića  Moutai (+48%, $17 mlrd).

Kao najveća i najmeritornija platforma za evaluaciju brendova na svijetu, BrandZ uključuje brendove koji su u potpunosti integrirani u današnji način života. BrandZ je jedina studija vrijednosti brendova koja kombinira anketiranje više od tri milijuna potrošača širom svijeta s financijskim i poslovnim rezultatima svake tvrtke (kombinirajući podatke Bloomberg-a i Kantar Worldpanel-a).

Ove godine ukupna vrijednost Top 100 brendova je povećana +8% na $3.64 bilijuna (značajno više od 2016. kada je rast bio +3%) dok je broj brendova vrednijih od  $100 mlrd. povećan sa šest na devet. Ukupna vrijednost brendova u poretku je povećana +152% od 2006. kada je istraživanje prvi puta provedeno, s najvećom promjenom u sastavu prema inovativnim tehnološkim brendovima koji su usmjereni na potrošače, imaju veliki doseg i snagu za daljnji rast. BrandZ Top 10 su u 2017. vrijedni skoro kao svi Top 100 u 2006. ($1.42 bln. vs $1.44 bln.) i rasli su +249% u vrijednosti, u usporedbi s +152% za Top 100 ukupno.

Vrijednost BrandZ Top 100 potvrđuje da jaki brendovi nastavljaju postizati bolje rezultate nego konkurenti. Usporedba glavnih pokazatelja u zadnjih 12 godina pokazuje da je portfolio BrandZ Top 100 brendova rastao 50% više u vrijednosti nego  S&P 500 i 3.5 puta više od MSCI All Country World Indexa.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Poredak 2017. pokazuje da se raspored snage brendova promijenio u smjeru potrošački orijentiranih tehnoloških brendova koji razvijaju sisteme kojima zadovoljavaju višestruke potrebe i pojednostavljuju sve složeniji svijet u kojem živimo. Više od polovice vrijednosti Top 100 brendova otpada na brendove povezane uz tehnologiju (uključeni su i telekomi i online prodaja) dok je to bila trećina 2006. – i ti brendovi su rasli +16% u prošloj godini za razliku od ostalih brendova u poretku koji su rasli +4%.

Devet od Top 10 su tehnološki orijentirani; također su svi (7) koji su ove godine ušli u Top 100 tehnološki: XFinity, YouTube, Hewlett Packard Enterprise, Salesforce, Netflix, Snapchat i Sprint.    

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Maloprodaja je najbrže rastuća kategorija s povećanjem od +14% u odnosu na prošlu godinu. Najveće zasluge idu e-commerce brendovima kao što su Amazon i Alibaba koji, kao i mnoge čisto internet tvrtke, nastavljaju dodavati fizičke prodavaonice svojim prodajnim kanalima. Ukupna vrijednost čisto online maloprodajnih tvrtki je povećana +388% od 2006. dok je vrijednost tradicionalnih maloprodajnih tvrtki pala -23% jer im je trebalo duže da se prilagode i ponude svoje usluge online.  Tehnološka kategorija je rasla +13% dok je kategorija brze prehrane  ove godine bila treća najviše rastuća (+7%), zahvaljujući vodećim lancima koji su predstavili svježu hranu i povoljne menije kao i inovacije i platforme za odnose s klijentima koje su usmjereni na jaču vezu s brendom.

Što se tiče regija, američki brendovi dominiraju – ima ih 54 u BrandZ Top 100 i vrijedni su 71% ukupne vrijednosti. U prethodnoj godini su rasli +12% za razliku od ukupnog pada -1% brendova koji potječu iz drugih dijelova svijeta osim Kine gdje je ukupan rast (osim državnih tvrtki) bio +11%.

Top 20 B2B brendova je povećalo svoju vrijednost 11%. Microsoft i dalje drži broj 1 s rastom od +10% na $143.2 mlrd. dok je Shell najbrže rastući B2B brend s rastom od +23% na $18.3 mlrd.  Poredak također otkriva da, dok digitalni razvoj kreira sferu preklapanja između poslovnog i potrošačkog svijeta, granica između B2B i B2C nestaje, stvarajući B2H (Business to Human) brendove.

Superstar
NOVA SEZONA
VOYO logo