Prema istom cilju kreću ponovno i lijevi i desni i centralni i nezavisni. 25 dana službene kampanje počinje 16. kolovoza, a ono što će je odrediti su stil i tema.
"Znamo da su preko ljeta ljudi građani žele odmarati i da su siti politike i političara, pa će sada morati tražiti suptilne metode da nametnu teme i kandidate građanima, a da ih pritom to ne iritira previše. To će zahtjevati puno puno kreativnosti", izjavio je politički analitičar RTL-a Božo Skoko.
Nakon što je Most zaustavio isplatu 24 milijuna proračunskih kuna strankama, i u trošenju novca morat će biti kreativniji. Iako, tvrdi Krešimir Macan, i prošla je kampanja bila - jeftina.
"S tim da je prošli put HDZ bolje odradio internet kampanju nego SDP, dakle bolje Domoljubna koalicija od Hrvatske raste; ali su zato Hrvatska raste imali strateški bolje osmišljenu kampanju. To je na kraju dovelo do rezultata. Možemo očekivati da neće biti toliko televizije, da neće iskoristiti svih 25 dana, ali da će krenuti jako na internetu", kazao je politički analitičar RTL-a Krešimir Macan.
Samo jedna objava, primjerice predsjednice Kolinde Grabar-Kitarović - na Facebooku u trenu pročita preko 12.000 ljudi.
Stručnjaci tvrde da je do sada bilo zanimljivih elemenata; ali da se zapravo na internetu nitko nije nametnuo.
"Nismo imali priliku vidjeti što same stranke imaju za ponuditi, međutim s obzirom na dugotrajnost same kampanje, vjerujem da postoji mogućnost da svoje trikove i nekakva najbolja oružja iskoriste tek u samom finišu te kampanje", smatra Petar Karabatić, voditelj digitalnih komunikacija na RTL-u.
Sjajno je to iskoristila bivša ministrica graditeljstva. Hešteg "Anka je mrak" dobro je zapamćen i zasigurno je pomogao u situaciji kada se našla na ne baš najboljoj poziciji na listi. Ove godine ista priča. Računa na preferencijalne glasove.
Zato cijela kampanja mora biti usmjerena prema onim biračima koji su neodlučni, a dostupni. Stručnjaci tvrde - njih u najboljem slučaju ima do 40 posto.