reakcije na prvi krug /

Strane agencije o izborima: 'Aktualna predsjednica sada mora pridobiti Škorine birače'

Image
Foto: Slavko Midžor/PIXSELL

Njemačka agencija dpa ističe da je predsjednička funkcija u Hrvatskoj uvelike ceremonijalna

23.12.2019.
6:15
Slavko Midžor/PIXSELL
VOYO logo

Svjetske i regionalne agencije koje su u nedjelju popratile predsjedničke izbore u Hrvatskoj prenose kako će, unatoč pobjedi oporbenog kandidata Zorana Milanovića u prvom krugu, u drugom prednost imati aktualna predsjednica Kolinda Grabar Kitarović za koju je vjerojatnije da će pridobiti birače neovisnog kandidata Miroslava Škore.

VEZANE VIJESTI

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Agencija Reuters naglašava kako će Grabar-Kitarović, čijem prvom mandatu, kako piše, mnogi zamjeraju nedostatak političke supstance i puno populističko domoljubne retorike, biti favorit u drugom krugu.

Francuska agencija France presse naglašava kako Grabar Kitarović sada mora pridobiti izgubljene birače koje joj je uzeo Škoro koji je u prvom krugu osvojio treće mjesto, te kako je "operacija zavođenja" već počela u nedjelju navečer.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Agencija Beta prenosi kako HDZ vjeruje da će oni koji su glasali za Škoru, u drugom krugu dati glas njihovoj kandidatkinji i da će ona uvjerljivo pobijediti.

Tanjug također ističe kako su u HDZ-u uvjereni da će u drugom krugu predsjedničkih izbora njihovoj kandidatkinji dati svoj glas većina onih koji su u prvom krugu glasali za Škoru.

Francuska agencija France presse naglašava da je aktualna predsjednica, kandidatkinja HDZ-a, krenula u kampanju s komotnom prednošću, ali joj je popularnost padala. 

Tu tezu prenosi i Euronews, naglašavajući da je Grabar-Kitarović krenula kao snažnija od drugih kandidata, ali joj je pozicija oslabljena nakon serije gafova tijekom kampanje.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

AFP naglašava da prvi krug pokazuje uspon tvrde desnice u zemlji koja se suočava s migrantskim pritiskom na granicama, masovnim egzodusom stanovništva i korupcijom.

Njemačka agencija dpa ističe da je predsjednička funkcija u Hrvatskoj uvelike ceremonijalna, ali da će pobjeda biti snažan signal ili HDZ-u ili SDP-u pred parlamentarne izbore 2020.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Tanjug dodaje Milanovićev uspjeh u tri najveća hrvatska grada, Zagrebu, Splitu i Rijeci, dok Beta piše kako su državljani Hrvatske u BiH i u Srbiji najviše glasova dali aktualnoj predsjednici.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
sjene prošlosti
Gledaj odmah bez reklama
VOYO logo