Predsjednik Udruge hrvatskih cestovnih prijevoznika, Dragutin Kranjčec, upozorio je za tportal da, ako se stvari ne promijene, i mi u Hrvatskoj bismo se lako i vrlo brzo mogli naći u istoj dramatičnoj situaciji kao u Velikoj Britaniji, da nam zbog prekida lanaca opskrbe dođe do nestašice kruha i mlijeka
Britanija se suočava s nervoznim građanima koji u redovima čekaju da napune tank automobila na europskoj strani Engleskog kanala. Neki uzrok problema pronašli u Brexitu, ali, kako tvrdi Kranjčec, stvari međutim nisu crno-bijele, jer vozača kamiona nedostaje u cijeloj Europi, pa tako i u Hrvatskoj.
Procjenjuje se da bi Britanija trebala uvesti oko 100.000 vozača za normalizaciju stanja. Zato, piše tportal, možemo očekivati da započne seoba natrag na Otok.Britanski premijer Boris Johnson je u utorak u razgovoru za BBC Radio 4 priznao da je odobreno 127 viza za vozače cisterni, a po vozače kamiona Britanija bi možda mogla ići i u Hrvatsku.
"Nismo dobili informaciju da Britanci traže vozače po Hrvatskoj. Nitko od naših članova nije nas izvijestio o tome, a nismo je dobili ni od britanskih kolega, ali oni nam neće ni poslati tu informaciju ako i traže vozače po Hrvatskoj", istaknuo je za tportal Kranjčec.
Neminovna stimulacija prometa
Napomenuo je da ljudi idu tamo gdje im je bolje. "Plaće u zapadnoj Europi u prosjeku nisu toliko velike da bi išli zbog njih, idu zbog naše neuređene države", kaže naš sugovornik. Kranjčec smatra da Hrvatska mora stimulirati promet ako želi da ne dođe do prekida u lancu opskrbe i nestašice u dućanima zbog nedostatka vozača. "To je neminovnost."
Prije koji dan, otkriva, jedna agencija iz Rijeke nudila je vozačima po 3000 eura da idu raditi i voziti u Irsku. Kranjčec upozorava da nismo riješili najosnovnije stvari u Hrvatskoj. "Udruga već dvije godine stalno upozorava na to da je nemoguće da na graničnim prijelazima kamioni stoje i po deset sati. Uza sva obećanja, nije urađeno ništa", ustvrdio je.
"Nakon gluposti, kad je bilo zatvoreno Mursko Središće, Slovenci su nam vratili desetostruko. Centralna Hrvatska, Slavonija, Posavina - svi mogu prema Europi na samo dva granična prijelaza, a to su Macelj i Bregana. Ti ljudi dolaze na prijelaze sa svom kolonom Turaka, Grka, Rumunja... i čekaju na granicama po 10-15 sati. Tko bi vam radio u Hrvatskoj da sjedi u kamionu po vrućini. Hrvatska će se osvijestiti kad ne bude ni kruha ni mlijeka u dućanima, a onda će biti kasno", ističe.
Kranjčec je upozorio i na problem s dozvolama, jer da bi se došlo raditi u Hrvatsku, kao i svaku drugu zemlju, potrebno je imati dozvolu institucija. "Apsurdna je situacija da za čovjeka koji već godinu dana radi u Hrvatskoj i treba produžiti dozvolu provjera traje po tri-četiri tjedna", istaknuo je te dodao da 15 dana čekanja na dozvolu za jednu prijevozničku tvrtku znači bankrot.