Krumpir, krastavci... /

Što kada doznate da je proizvod, kojeg ste prethodno konzumirali, povučen s polica: 'Kada bi se provodili preventivni nadzori...'

Image
Foto: Shutterstock

"Naša Udruga traži hitan sastanak s predstavnicima Ministarstva poljoprivrede zbog konstantnog povlačenja i opoziva proizvoda s tržišta."

28.6.2021.
8:51
Shutterstock
VOYO logo

Što kada kupite neki proizvod, a on je naknadno povučen s polica?Što kada kupite neki proizvod, na primjer krumpir, konzumirate ga te saznate kako je on povučen s polica jer ima preveliku dozu pesticida, štetnu po ljudsko zdravlje? 

Image
Smrtonosan i dodir s kožom /

S tržišta povlače opasno zatrovan krumpir iz uvoza, otrov su nedavno otkrili i u krastavcima. Ovo su osnovne informacije

Image
Smrtonosan i dodir s kožom /

S tržišta povlače opasno zatrovan krumpir iz uvoza, otrov su nedavno otkrili i u krastavcima. Ovo su osnovne informacije

Postavlja se pitanje je li samo vraćen novac dovoljna satisfakcija za otrovan krumpir?

Predsjednica Udruge "Korana" Marina Novaković Matanić reagirala je po ovom pitanju, kako kaže, da bi zaštitila potrošače, piše Novi list

Tekst se nastavlja ispod oglasa

"Naša Udruga traži hitan sastanak s predstavnicima Ministarstva poljoprivrede zbog konstantnog povlačenja i opoziva proizvoda s tržišta. Smatramo da treba naći puno bolji sustav kontrole proizvoda, a pogotovo kad je riječ o hrani prije nego proizvodi uopće dođu na tržište." 

"Isto tako tražit ćemo sigurno izmjene i Zakona i pravilnika koje će štititi one potrošače koji su navedeni proizvod konzumirali, a on je naknadno povučen. Situacija gdje se potrošačima samo nadoknadi iznos proizvoda koji je kupio nije sigurno zadovoljavajuća jer je određeni proizvod povučen s tržišta zato što je prije svega štetan za zdravlje. Stoga tražimo svakako da se potrošače zaštiti u puno većoj mjeri." 

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Predsjednik Unije potrošača Hrvatske Igor Vujović podržava inicijativu kolegice Novaković Matanić i smatra da bi se sve to vrlo lako posložilo i ovakvi problemi riješili, kad bi bilo volje.

"Nažalost, moram priznati da postoje alati, zakoni, pravilnici i institucije, dakle Ministarstvo poljoprivrede, Hrvatska agencija za hranu, Državni inspektorat, koji bi trebali preventivno funkcionirati u području hrane, a svi su potrošači svjedoci da na tržištu baš i nije tako. Jedino se zadovoljava forma da hrana kao takva ne ugrožava zdravlje potrošača. Dokad? Najveća je odgovornost na samim potrošačima, koji moraju jako paziti što im trgovci prodaju, a upravo bi trebalo biti u interesu istih tih trgovaca da se potrošači osjećaju sigurno prilikom kupnje, a ne da moraju prebirati krumpire da vide koji je opasan po zdravlje, a koji nije."

"Kad bi se provodili preventivni inspekcijski nadzori nad trgovcima i izdavale prekršajne kazne, jer evidentno ima razloga za to, trgovci bi se doveli u red i ne bi prodavali svakojake proizvode pod opaskom sve samo da se proda", kaže Vujović te dodaje kako ne treba filozofirati i otkrivati toplu vodu, treba samo pitati potrošače, odnosno građane.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
pikado
Gledaj odmah bez reklama
VOYO logo