Agencija za odgoj i obrazovanje u utorak je objavila smjernice za početak nastave u nadolazećoj školskoj godini. Smjernice su vezane uz provjeru odgojno-obrazovnih ishoda ili, pojednostavljeno, ocjenjivanje učenika.
Provjere znanja bez ocjene
Tako se u prvim danima predlaže planiranje i organizacija radioničke nastave, kako bi se potakla i ojačala razredna kohezija i prijateljski odnosi. "Važno je učenike poticati na izražavanje misli i osjećaja te jačanje otpornosti na svakodnevne stresne situacije", stoji u smjernicama AZOO-a.
Osim toga, navodi se, "bilo bi dobro provesti uvodno provjeravanje da bi se dobile povratne informacije o razini postignutih odgojno-obrazovnih ishoda". Iz Agencije navode da bi bilo dobro da se provjere znanja ne ocjenjuju te da ih učenici pišu neopterećeni.
"Poučavanje je potrebno temeljiti na razumljivosti, jasnoći izlaganja i zanimljivosti, prilagođeno dobi koja se poučava. Koristeći različite metode, pristupe, postupke i strategije u procesu učenja i poučavanja osigurava se kombinirano učenje čime se stvara ravnoteža između korištenja digitalnih alata i tiskanih materijala", upute su za nastavnike.
Svakodnevno vrednovanje na daljinu
Tijekom nastave na daljinu, navodi Agencija, predlaže se formativno i svakodnevno vrednovanje đaka, "jer je učenicima i roditeljima važna povratna informacija o uspješnosti učenikova rada. Sve nastavne materijale koji se daju učenicima potrebno je svakodnevno pregledati i vratiti ispravljene." Ako nastava na daljinu, pak, potraje, uvodi se sumativno vrednovanje, putem uravnotežene izmjene pisanog i usmenog provjeravanja.
Detaljne smjernice o vrednovanju učenika možete pogledati OVDJE.