Zazvonila po prvi put u Zagrebu nova taksi usluga - Taxify, glavna Uberova konkurencija. Ivan Tolić je jedan od prvih vozača koji je vozio putnike. "Bolji uvjeti za vozače, manji postotak uzima Taxify od Ubera i manja cijena za samog korisnika tako da mislim da će više ljudi koristit Taxify od samog Ubera", objašnjava Ivan.
Vozači Uberu plaćaju proviziju od 25 posto po vožnji, dok Taxify naplaćuje 15 posto. S 19 godina pokrenuo ga je Markus Villig iz Estonije. Pet godina kasnije start up je proširio na 25 europskih zemalja. Ideju nam je opisao ovako:
"Putnici o tome ne razmišljaju, ali ako vozači nisu sretni onda ni kupci neće dobiti dobru uslugu. Mi smo se fokusirali na to da vozači zarade što više novca na Taxifyu. Imat ćemo više vozača, a putnici će dobiti bolju uslugu."
Država je ove godine novim Zakonom liberalizirala tržište pa je na cestama sve više taksija. Prijevoznici su tako dobili priliku voziti u cijeloj Hrvatskoj pa više nema ni monopola za velikogoričke taksije na aerodromu. Cijene od Zagreba do Zračne luke drastično su pale.
"Do 1.6. nismo mogli voziti aerodrom jer to zakonski nismo mogli. Danas to možemo i možemo sa zadovoljstvom reći da imamo 35 posto porasta svaki mjesec i zato smo spustili cijenu na 50 kuna već od aerodroma", kazao je Petar Dragić, izvršni direktor Cammea.
Vozači Radio taxija Zagreb u početku su žustro negodovali protiv bilo kakve konkurencije. Sada kažu, svi su dobrodošli ako rade po zakonu. Čak tvrde da i njima dolazi više vozača. "Stalni su upiti, dolaze nam ljudi, novi članovi. Svakodnevno su upiti, ljudi su sad u procesu dobivanja dozvola", kazao je Jozo Kovačević, predsjednik Udruženja Radio Taksi Zagreb.
Uberovim vozačima nije išlo na ruku što su s novim Zakonom odmah morali nabaviti automobile ne starije od sedam godina. Platforma sada broji oko 4000 vozača, ali baš je jučer za 100 posto podigla cijenu vožnje po kilometru.
"Mi cijelo vrijeme kao što je vama poznato radimo sa cijenama, kako u ljeto tako i u jesen. Mi se stalno prilagođavamo uvjetima na tržištu", kaza je Davor Tremac, generalni direktor Ubera za JI Europu.
I gotovo da nema taksi prijevoznika koji nije otvorio nova radna mjesta. "Novi zakon je donio puno pozitivnih stvari za nas. Povećali smo vozni park za 50 posto, proširili smo se u nove gradove", kazala je Ivana Šimundić Vulin, direktorica koorporativnih komunikacija Eko Taksija.
Evo kakve su cijene među konkurencijom. Izabrali smo 5 mobilnih aplikacija taksi prijevoznika. I sada ćemo usporediti koliko bi nas izašla najjeftinija vožnja. Za polazište ćemo uzeti ulicu Krapinska 45, a odredište će biti Trg Svetog Marka 5. Najjeftiniji bi bio Taxify, 27 - 33kn. Cammeo bi koštao 31 kunu, RTZ bi koštao između 32 i 40 kuna, Uber bi platili između 34 i 45 kuna, a najskuplji bi bio Eko taksi 40 do 54 kune.
Cijene se mijenjaju ovisno o guži i potražnji pa je zato najbolje prije naručivanja provjeriti koji je od prijevoznika u tom trenutku najjeftiniji.