nesreća na atlantiku /

Hrvat koji je radio za 'Bourbon offshore': 'Brodovi su bili u jadnom stanju, ulagalo se minimalno'

Image
Foto: www.bourbonoffshore.com

'Počeli su prodavati svoje brodove i u firmi nije bila dobra situacija. Davali su otkaze i smanjivali plaće, a i račun im je bio blokiran'

3.10.2019.
10:44
www.bourbonoffshore.com
VOYO logo

Svjetska javnost proteklih dana pokušava odgonetnuti zbog čega je nedavno u nemirnim vodama Atlantika potonuo brod "Bourbon Rhode", kojim je zapovijedao hrvatski kapetan Dino Miškić iz Šibenika. Za sada je poznato da su trojica pomoraca preživjela nesreću, a spasioci su pronašli četiri mrtva tijela. Sedmorica se smatraju nestalima. 

Brod je pod još uvijek nejasnim okolnostima nestao u Atlantskom oceanu, nekih 1200 nautičkih milja od Martiniquea, na putu iz španjolskog Las Palmasa prema Gvajani, gdje je trebao stići danas.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Zbog čega je brod potonuo i koji su mogli biti razlozi potonuća, pričao je 43-godišnji kapetanom iz Splita A.O. za Slobodnu dalmaciju.

On je devet godina plovio na brodovima kompanije "Bourbon offshore", od čega šest godina kao zapovjednik na njihovim brodovima.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

- Po meni je do potonuća broda došlo zbog prodora mora u makinju. Naime, brod koji je bio u jako lošem stanju, prije putovanja u Gvajanu išao je u suhi dok u Las Palmas, kako bi ga se tamo "ušminkalo" da bi dobio sve potrebne dozvole za plovidbu, odnosno kako bi brod prošao klasu i dobio sve potrebne certifikte za plovidbu. Nakon što su iz Nigerije došli u Las Palmas, prišlo se "šminkanju" broda. Moram napomenuti da je brod stajao u Nigeriji godinu dana bez posla, bio je zapušten i prije dobivanja novog posla trebalo ga je urediti. Tvrtka nije u njega, do tog trenutka, gotovo ništa ulagala - rekao je A.O., koji je ovu tvrtku napustio u veljači 2018. godine.

Svaki brod koji odlazi u suhi dok, od svoje firme dobije budžet koji se može potrošiti za popravke na brodu.

- Budžet je ovdje bio između 300 i 400 tisuća američkih dolara. Zasigurno nije bio veći, jer sam i ja u suhom doku dobivao tolike iznose kada bih tamo bio s brodovima iste firme na kojima sam zapovijedao. Taj iznos nije dovoljan za sve popravke na brodu i služi samo za one najminimalnije popravke. Oni klasu zadovoljavaju minimalnim budžetom. S tom se lovom brod može "ulickati", ali makinja se ne dira, ili ako se i dira u makinju, to su minimalni popravci. Zašto? Pa zato što, da diraju makinju, trebalo bi im puno više vremena. Da se ide urediti cilu makinju, brod bi stajao u suhom doku i 20-ak dana, a to je trošak za tvrtku. Ovako su brod "uredili" za sedam do 10 dana i naložili zapovjedniku da isplovi prema Gvajani - rekao je kapetan.

VEZANE VIJESTI

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Po njemu, ako se nešto i radilo na motoru broda, radilo se minimalno.

- Ma oni su morali izvaditi krmene azimute i promijeniti potrošne materijale, kao što su brtve, prsteni... Taj je sklop materijala trebalo promijeniti jer su oni i prije puštali more na tom brodu i vjerojatno je more, upravo kroz te brtve i ostale dijelove, zbog velikog opterećenja azimuta (propulzije), odnosno trenja i velikog opterećenja, pustilo more u makinju. Kada more prodre u makinju, dolazi do tzv. "black outa", brod stoji, nema pogona, na brodu radi samo "emergency". Brod je "mrtav" i na tako velikom nevremenu brod se ne može kontrolirati, dolazi do prevrtanja. Naime, da bi brod održao stabilnost, mora imati pogon. Ovaj brod to očigledno nije imao - kazao je A.O. 

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Tvrtka "Bourbon offshore" nedavno je zapala u financijske probleme

- Tvrtka "Bourbon offshore", nema tako dugo vremena, zapala je u poslovne probleme. Počeli su prodavati svoje brodove i u firmi nije bila dobra situacija. Davali su otkaze i smanjivali plaće, a i račun im je bio blokiran. Zato sam ja nakon devet godina rada kod njih i napustio tvrtku. Da bi što prije stali na noge, tražili su poslove na svim krajevima svijeta, iako su najviše radili u Zapadnoj Africi (Nigerija, Angola). I tako, kada su dobili ovaj posao, od kapetana Miškića su tražili da što prije napusti Las Palmas i krene prema Gvajani. Ujedno su željeli da izbjegne to veliko nevrijeme, koje, po meni, nije mogao izbjeći. Istovremeno mu nisu dali dovoljno goriva, pa usprkos tome što je on zasigurno htio promijeniti kurs da "pobjegne" od nevremena, to nije mogao učiniti jer nije imao dovoljno goriva - kazuje A.O.

Na Atlantiku su naišli na "oluju svih oluja". Kapetan je kazao kako se to nije ni moglo preživjeti, udari vjetra su bili iznimno jaki, a valovi visoki.

- Ovo na što su oni naišli na Atlantskom oceanu u tim okolnostima nije se moglo preživjeti. Tu se radi o udarima vjetra od 200 km/h i valovima od 15 do 20 metara i brod bez pogona to ne može preživjeti... On je na tome moru kao mala igračka. Da je kojim slučajem brod imao pogon, bez ikakva problema bi "pobijedio" to nevrijeme, jer ti su brodovi nepotopljivi kada su ispravni - zaključio je kapetan.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Dosje jarak
Gledaj odmah bez reklama
VOYO logo