SNIJEG JOŠ NIJE POČEO PADATI, ALI KAŽU DA JE ZIMSKA SLUŽBA ITEKAKO SPREMNA: /

Ovo su četiri raširena mita među vozačima koja je razbio HAC

Image
Foto: Boris Ščitar/PIXSELL

HAC se za zimu na autocestama spremio 24-satnim dežurstvima u Lici i Gorskom kotaru te sa 76 radnika, 177 vozila, 1411 kamera, 150 meteoroloških stanica i 22.000 tona soli

15.11.2019.
22:58
Boris Ščitar/PIXSELL
VOYO logo

Prognoze vremena predviđaju loše vrijeme, ali ne i snijeg. No, iz Hrvatskih autocesta poručuju kako je njihova zimska služba spremna te da su već uspostavljena non-stop dežurstva na dionicama u Lici i Gorskom kotaru. Za Jutarnji su potvrdili kako je na čišćenju snijega, ako padne, angažirano 76 radnika, koji će koristiti 177 teretnih i specijalnih vozila, a u nadgledanju situacije bi im trebalo pomoći 1411 nadzornih kamera i 150 meteoroloških stanica. Pripremljeno je 22.000 tona soli, a u slučaju da je zatreba još, planira se nabavljanje i dodatnih 50.000 tona.

Upozorili su vozače kako je zimska oprema od danas obvezna za sva vozila te da ih stoga i pripreme za zimske uvjete. Uz to, odlučili su pomoći vozačima u tome razbivši četiri mita koja su uobičajena među onima koji su često na cesti.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Četiri percepcije vozača o zimskoj službi

Prvi najčešći mit je da snijeg uvijek iznenadi zimsku službu, a drugi da bi ona ceste uvijek trebala održavati "crnima".

"Uklanjanje snijega ne može početi prije nego što snijeg počne padati. Za vrijeme snježnih padalina nije moguće dovesti cestu u stanje bez snijega", kažu iz HAC-a.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Uz to, vozači se često žale kako na cesti nisu vidjeli ralicu, a HAC-ovci odgovaraju kako je "broj ralica manji od broja vozila na cesti i nije moguće svakom vozaču vidjeti ralicu. Kada bi ralice bile ispred svakog vozila prometovanje autocestom bilo bi nemoguće – nastao bi kolaps."

Vožnja sa zimskim gumama nije 100 posto sigurna

Jedna od čestih grešaka, zbog kojeg i nastaje velik broj nesreća uzrokovanih proklizavanjem na zaleđenoj cesti je i percepcija da su vozila sa zimskim gumama i pogonom na sve kotače sigurna i da se ne trebaju pridržavati posebnih regulacija prometa i ograničenja brzine koje su propisane u zimskim uvjetima.

"Kao što ne postoji apsolutna sigurnost tako niti najsuvremeniji sustavi pomoći u vožnji, vrsta pogona ili najkvalitetnije gume, ponekad ne mogu protiv prirode i zakona fizike. Najveća garancija sigurnosti su odgovorni vozači i pridržavanje ograničenja brzine; samo tako štitimo svoje i tuđe živote", zaključili su u HAC-u.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
fnc 20
Gledaj odmah bez reklama
VOYO logo