Saborska zastupnica Mosta Marija Selak Raspudić kritizirala je u srijedu najavu novog pravilnika bodovanja kod upisa u srednje škole jer se donosi u zadnji čas i ne nudi odgovore na niz pitanja te je pozvala ministra obrazovanja Radovanja Fuchsa da ozbiljnije pristupi problemu.
"Što radi ministarstvo? Koji je to tajming, sredina veljače, a oni tek razmišljaju o ovako važnim izmjenama. Hoće li djeca na vratima srednje škole saznati da ih čeka i prijemni ispit", upitala je Selak Raspudić na konferenciji za novinare u Saboru.
Spornim drži i ishitreno ukidanje bodovanja za zdravstvene poteškoće, što ukazuje na nedostatak senzibiliteta resornog ministarstva za najranjiviju društvenu skupinu kojoj je potrebna posebna skrb i poticaj pri nastavku obrazovanja.
Poručila je kako o tom pitanju očekuje hitnu reakciju pravobraniteljice za osobe za invaliditetom i pravobraniteljice za djecu.
Selak Raspudić upozorila je na navodne manipulacije prilikom upisa učenika u prve razrede srednje škole, i to konkretno u zagrebačku XV. gimnaziju vezano uz dodatne bodove dobivene na osnovu težih zdravstvenih teškoća.
Pretprošle godine oko 80 učenika od 208 upisanih u XV. gimnaziju imalo je dodatni bod na teže zdravstvene teškoće, navela je Selak Raspudić podsjećajući kako je riječ o osmašima s prosjekom 5.0 od kojih su neki imali još i dodatne bodove na osnovi natjecanja iz pojedinih predmeta ili sportskih natjecanja i na osnovi rastavljenih roditelja ili teže socijalne situacije.
Učenici sportaši s "težim zdravstvenim teškoćama"
„U te dodatne bodove uopće ne ulazim i svakako podržavam učenike koji su to zaslužili svojim radom, no bodovi na teže zdravstvene teškoće su definitivno pokazatelj manipulacije i iskrivljenog sustava jer je gotovo nevjerojatno da 80 učenika odlikaša, većinom i sportaša, ima teže zdravstvene teškoće”, kazala je Selak Rapudić.
Očito je, dodala je, da se da se svi školski liječnici ne pridržavaju istih kriterija i nema kontrole, pa tako bodove za težu zdravstvenu teškoću dobivaju i učenici s, primjerice, alergijskim rinitisom, nepravilnim držanjem ili blagom astmom.
Selak Raspudić zaključuje da cijeli sustav treba ozbiljnije pregledati i urediti, što je odgovornost ministra obrazovanja.
„Postoje inspekcije, problem treba detektirati, istražiti, a krivce koji iskorištavaju sustav kazniti i pravilnike prilagoditi da se spriječi ovakva zlouporaba u budućnosti, a ne kažnjavati djecu koja doista imaju zdravstvene poteškoće zbog superodlikaša čiji roditelji ne biraju sredstva da bi ostvarili upis u prestižnu gimnaziju", kazala je.