Koordinacija Savjeta za obrazovanje SDP-a ocijenila je u četvrtak kako vladajući dva tjedna prije početka škole i dalje nemaju plan za početak školske godine dok učenici, nastavnici i javnost čekaju konkretne odgovore i upute.
Predlažu hibridni model
Resorni ministar kao da čeka Godota, poručuje SDP i podsjeća da su još u travnju zatražili osnivanje Kriznog stožera za obrazovanje, kako bi već u lipnju počeo planirati školu na jesen uz osiguranje svih mjera zaštite od koronavirusa.
"Rezultat? Dva tjedna prije početka nastave i dalje nema nikakvog plana niti planiranja za početak nove školske godine. Dok druge zemlje imaju razrađen plan u nekoliko verzija, jedino što je Hrvatska dobila jest novo povjerenstvo od čak 23 umne glave. Dok 7. rujan kuca na vrata, vladajući i dalje čekaju", navodi SDP u priopćenju.
Predlagali su izradu novog, tzv. hibridnog, mješovitog ili kombiniranog model rada, koji će smanjiti neizvjesnost početka nove školske godine, držeći da najbolje odgovore na pitanja može dati samo struka, a ne politika.
"Vladajući se ne zamaraju ni učenicima ni roditeljima ni nastavnicima. Manje im je važno koji su stvarni učinci online nastave na našu djecu, kako se osjećaju oni i njihovi roditelji i što misle učitelji i nastavnici o provedbi koja će se očito opet temeljiti na improvizaciji", kaže SDP.
Puno je otvorenih pitanja
Očekivali su od novog ministra Radovana Fuchsa izradu modela kombinacije klasične i online nastave kako bi učenici bili spremni na izazove i razvijali kompetenciju kako učiti, provedbu stručnog usavršavanja učitelja i nastavnika u metodici i vrjednovanju takvog tipa nastave najkasnije do listopada za novu nastavnu godinu, koristeći obrazovne agencije i niz drugih aktivnosti u cilju osnaživanju cjelokupnog školskog sustava.
No, drži SDP, novi ministar još uvijek čeka što će drugi napraviti, što nimalo ne ohrabruje i ne donose nadu da će se riješiti gorući problemi obrazovnog sustava.
I dalje ostaju otvorena pitanja; tko će i kako osigurati zaštitne maske i vizire djeci, učiteljima, nastavnicima i profesorima, te zaštititi rizične skupine, što ako veliki broj nastavnika mora u samoizolaciju a nema zamjena, tko će snositi troškove liječenja nastavnika, tko će i kako istovremeno odrađivati nastavu u razredu i nastavu na daljinu i drugo.