Hrvatskom saboru građani su se ove godine obraćali znatno više nego prošle - mlade su najviše zanimala gospodarska pitanja i obrazovanje, a starije dnevno- političke i zdravstvene teme.
U upitima građana dominiraju socijalne teme i statusna te pitanja koja se tiču zdravstvene i epidemiološke situacije, posebice ona vezana uz koronavirus, zabilježila je Služba za građane koja svakodnevno komunicira s građanima, najviše telefonski i putem elektroničke pošte.
Od siječnja do prosinca Službi se, putem web obrasca ili elektroničkom poštom, javilo 1446 građana ili gotovo upola više u odnosu na 2020. kada je to učinilo 'samo' 974 građana. Ove se godine zamjetno veći broj građana Saboru obraćao raznim komentarima, sugestijama i pritužbama.
U onima o radu Sabora, najviše su se prituživali na nedovoljan broj zastupnika na plenarnim sjednicama, a često su se prituživali i zbog nemogućnosti da saborske sjednice neometano prate u izravnom prijenosu na javnoj televiziji (HRT 4).
Mali broj zastupnika u Sabornici građane smeta oduvijek, no treba napomenuti da su epidemiološke mjere, uvedene posljednje dvije godine zbog COVID-a, reducirale broj zastupnika u Sabornici, a dio njih razmjestile u druge dvorane koje su prosječnom gledatelju najčešće nevidljive.
Građane je smetalo i kad se prijenos plenarne sjednice prekidao drugim informativnim sadržajima primjerice konferencijama za medije, prijenosima drugih događaja i slično.
Osjetno povećanje upita primjećuje se i u rubrici "Pitajte zastupnika" koje Služba samo administrira, lani ih je bilo 111, ove godine 166.
Koji je sadržaj tih upita i kojim su zastupnicima bili namijenjeni, Služba ne navodi, a nema ni povratnu informaciju jesu li zastupnici na koje su upiti bili adresirani na njih odgovorili.
Služba za građane navodi da joj se podjednako obraćaju muškarci i žene, mladi i stariji. Mlade najviše zanimaju gospodarska pitanja i obrazovanje, dok su stariji zainteresiraniji za dnevnopolitičke i zdravstvene teme.