RT podsjeća i na izjavu bivšeg ministra obrane Ante Kotromanovića da će se ubiti ako se dokaže da je on kriv za bilo kakve malverzacije.
Hrvatska platila više od 21 milijun kuna
Hrvatske sigurnosne službe i ministarstvo obrane pokrenuli su istragu o ugovoru koji je Hrvatska sklopila 2013. s Ukrajincima, a koji je u potpunosti narušio borbene sposobnosti Hrvatskog ratnog zrakoplovstva.
Prema ugovoru koji je tada potpisan, Hrvatska je platila više od 21 milijun kuna za modernizaciju sedam migova iz sovjetskog doba i kupnju još pet aviona istog tipa.
Napravljeni od 'sumnjivih i dotrajalih' dijelova
Međutim, uspostavilo se da je upravo tih pet MiG-ova napravljeno od 'sumnjivih i dotrajalih dijelova' iz cijelog svijeta. RT dalje piše kako postoje ozbiljne indicije da su primjerice krila aviona stigla iz Alžira, a trupovi iz Bugarske.
Postavlja se pitanje kako su bugarski dijelovi uopće dospjeli u Ukrajinu obzirom na to da je Bugarska ranije izvijestila NATO da su njihovi MiG-ovi uništeni.
'LEGO avioni'
No, ni to nije ono najgore, piše RT. Naime, kada su predstavnici hrvatske vlasti stigle u Ukrajinu kako bi pregledali MIG-ove koje su naumili kupiti, Ukrajinci su sklepane 'LEGO avione' zamijenili onima iz Jemena, tvrde lokalni mediji.
Remont sedam hrvatskih zrakoplova u gradu Odesi također se dovodi u sumnju.
Vratili rastavljene avione s remonta
Prema ugovoru, brigadir Ivan Selak, kao glavni probni pilot HRZ-a, morao je obaviti probne letove kako bi provjerio popravljene avione prije konačnog preuzimanja. Međutim, to nikada nije napravljeno jer mu Ukrajinci to nisu dozvolili, opravdavajući se na 'loše vremenske uvjete' ili 'rizično letenje iznad naseljenih područja.'
Na kraju, kada su zrakoplovi konačno trebali odletjeti u Hrvatsku, Ukrajinci su ih, navodno zbog ratnog stranja, vratili u kamionima, i to rastavljene. Prema tvrdnjama vojnih izvora, da nisu došli u rastavljenom obliku, avioni nikad zrakom ne bi došli do Hrvatske, jer ne bi mogli.
Kvarovi odmah nakon 'popravka'
Netom nakon povratka MiG-ova u Hrvatsku, jednom od navodno popravljenih MiG-ova zatajio je motor dok je letio na visini od 13 kilometara, dok drugome pak nije radio radar.
Naknadno je objavljeno i kako zrakoplovi u sebi i dalje imaju komunikacijsku opremu sovjetskog tipa koja i nije baš kompatibilna s NATO standardima. Nedostajale su i zapadnjačke oznake nužne za sudjelovanje u NATO misijama.
RT navodi i kako ministar K0tromanović ponavlja kako je cijeli sporazum bio transparentan i kako je sve bilo u skladu s pravilima.