Najveći rotor u Hrvatskoj je dovršen i gotovo spreman za puštanje u promet. Nakon godinu i pol, sve ceste i tuneli zagrebačkog rotora su izgrađeni, no prvo ga mora odobriti tehnička inspekcija kojoj će sutra izvođači poslati zahtjev za pregled.
Promet bi trebao krenuti potkraj mjeseca, a danas je rotor, čak i iz zraka - obišla naša ekipa. Što su Zagrepčani dobili za 330 milijuna kuna.
Novi rotor, koji će uskoro zarotirati svakodnevicu vozača, je pri kraju. U promet će biti pušten krajem mjeseca jer se još dotjeruju zadnji detalji: postavljaju se semafori, provlači struja, a zelenilo vraća ondje gdje je bilo.
"Sad ovako kad gledate vizura je slična, rotor i dalje ima tri trake i novi rotor, osim kaj su dodani desni skretači. I naravno napravljene su dvije tunelske cijevi ispod svega", rekao je voditelj radova Goran Radić.
Baš u njima leži ključ rješenja nekadašnjeg kolapsa jer će čak polovina prometa ići kroz njih, od Lučkog prema Novom Zagrebu i obrnuto. U samu petlju sa semaforima ulazit će samo trećina vozila koja su išla na stari rotor.
"Ovo se sad tu montiraju uređaji za detekciju CO2 tak da u slučaju nekog prekomjernog zagušenjaprometa palit će se signalni uređaji da ljudi gase motore i blokirat će se na semaforskom uređaju ulaz u tunel", dodao je Radić.
A ondje u utrobi, sustav koji sprečava da se oborinske i podzemne vode za vrijeme kiša pretvore u poplavu.
"Nalazimo se u samom središtu podvožnjaka na najdubljemdijelu u crpnoj stanici. Bila je i Sava visoka i ono kišno razdoblje koje je bilo prije nekog vremena, i do prvog praga je došlo, nije se ništa dogodilo, znači sve funkcionira", poručio je Radić.
A u slučaju da nestane struje u cijelom gradu, lampe u tunelima će svijetliti. Nakon što sve to obiđe komisija za tehnički pregled, sto tisuća vozila koja se inače slijevaju na rotor, moći će voziti ovim cestama.
Trenutačno je izgrađeno 96 posto rotora. Ostaje još staviti u pogon tramvajsku prugu. Trenutačno se postavljaju vodovi za tramvaj, treba još i urediti okoliš, a sve to bit će gotovo do travnja.
Obližnje stanovnike od buke štitit će i pola kilometra bukobrana. Najvećim građevinskim projektom u gradu prolaznici su većinom oduševljeni.
"Bit će manje gužvi apsolutno, dapače. Pa ni sad nije bilo tih gužvi, dobro su napravili ove sporedne ceste, a sad će bit još bolje", kazao je Mladen Zgorelec iz Zagreba.
"To je dobro, jednostavnije nego ono prije. Mislim da će biti puno lakše", rekla je Sara Jahić iz Zagreba.
"Sad smo imali gužvu na rotoru, a bojim se da ćemo sad imat na onom semaforu", rekao je Zlatko Šoštarić iz Zagreba.
330 milijuna kuna vrijedan projekt tako je završen u roku, no gradonačelnik svečano otvorenje ne planira tako skoro.
"Rekao sam. 1. svibanj rotor, Dan grada, žičara", poručio je Milan Bandić, gradonačelnik Zagreba.
Proteklih godinu i pol je 360 osoba radilo na transformaciji rotora gotovo svakog dana po 12 sati, a izvođač daje garanciju da će on funkcionirati idućih 50 godina. No, nekim sugrađanima to ne znači puno. Na svježe obojenim pothodnicima već je netko izrazio svoj bunt.