NISU PROŠLE NA TESTU /

Pogledajte koje ljetne autogume bi trebali izbjeći: 'Problematične su za vozače'

Image
Foto: Lovro Domitrovic/PIXSELL

Proklizavaju li autogume, kako se nose s uvjetima na mokrim, ali i suhim cestama, kako se ponašaju kada temperatura raste i koliko prianjaju - sve su to testirali na ljetnim gumama. Neke su se pokazale izrazito loše

4.3.2025.
9:31
Lovro Domitrovic/PIXSELL
VOYO logo
VOYO logo

Njemački nacionalni autoklub (ADAC) testirao je ljetne gume dimenzija 225/40 R 18. Testirali su ukupno 18 ljetnih guma. Većinu njih preporučuju za korištenje, ali kod nekih postoje odstupanja.

Samo izgled za dobru, kompaktnu gumu, nije dovoljan. Prava automobilska guma mora nuditi puno prianjanja, kažu iz ADAC-a. Gume koje su testirali odgovaraju raznim modelima automobila niže ili srednje klase - od Škode, Hyundaija, Toyote i Opela do VW Golfa, Mercedesa i Audija.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Upravo te kotače od 18 inča s gumama veličine 225/40, proizvođači preporučuju zbog dobrih performansi. Reklamiraju ih kao sportske gume koje bi trebale nuditi natprosječno prianjanje, a odobrene su do brzine od 270 ili čak 300 kilometara na sat.

Image
PRONAĐITE DRUGU OPCIJU /

Punjenje mobilnih uređaja u automobilu nije pametna ideja: Više je štete nego koristi

Image
PRONAĐITE DRUGU OPCIJU /

Punjenje mobilnih uređaja u automobilu nije pametna ideja: Više je štete nego koristi

Veća cijena je i bolja kvaliteta?

ADAC je testirao od visokobudžetnih do niskobudžetnih guma, a razlika od najjeftinije do najskuplje gume je 280 eura po kompletu. Iz ADAC-a kažu da vrlo velika razlika u kvaliteti guma te da se rijetko vidi tolika razlika između najboljih i najgorih guma, kao u ovom testu.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Dobra vijest je da od testiranih 18 vrsta autoguma - preporučuju njih 11. Dva su modela po prvi put dobila dobru ocjenu u kategoriji sigurnosti vožnje.

Pobjednici tog testa su Continental SportContact 7 i Bridgestone Potenza Sport. Obje te gume pružaju izvrsne performanse na suhim cestama - od dobrog prianjanja, preciznosti u vožnji, do dobre situacije i u mokrim uvjetima - stazu automobili s ovim gumama završavaju bez napora.

Image
Foto: Pixabay

Što sve može proći

Kao dobre gume, pokazale su se i Goodyear Eagle F1 Asymmetric 6 i Michelin Pilot Sport 5. Michelin gume popularne su zbog najbolje ekološke učinkovitosti među dobrim gumama te najboljima u pogledu abrazije i kilometraže. Od ostalih sedam, AFAC preporučuje: Vredestein Ultrac Pro , Yokohama Advan Sport V107 , Firestone Firehawk Sport , Falken Azenis FK520 , Nexen N Fera Sport, Dunlop Sport Maxx RT2 i Toyo Proxes Sport 2.

Zadovoljavajuće kvalitete, nešto manje dobre od ovih prethodno navedenih su Ceat SportDrive koje imaju slabosti na mokrim cestama, ali su dobre na suhom, Kumho Ecsta PS71 koje dobro prianjaju na mokrom, ali nisu najbolje na suhim cestama.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Nokian Tyres Powerproof 1 gume dobre su na mokrim terenima, ali pogoršavaju se s povećanjem temperature te su neprecizne na suhom, dok Giti GitiSport S2 imaju najveći manjak na mokrim cestama, a brzo se i troše - imaju najkraći životni vijek. Te gume koje su ocijenjene "zadovoljavajućima" su preporučljive, ali kada je riječ o sigurnosti vožnje, ali i utjecaju na okoliš, tada ne mogu dostići vrhunske gume.

Ove su autogume padale na testu

Tri gume nikako nisu opcije. Prema ADAC-ovim testovima abrazije - Doublecoin DC-100 gume pokazale su dobre kada je riječ o trošenju, vrlo se malo troše i na prvom su mjestu po ekološkoj učinkovitosti, ali objašnjenje za tu trajnost našli su tijekom testiranja - gumena smjesa toliko je tvrda da se malo troši, ali i vrlo slabo prianja.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Nisu se pokazale dobre u suhim uvjetima, a posebno onda kada temperatura raste. Mogle bi biti posebno problematične za neiskusne vozače.

Ništa bolje nisu na mokrim cestama, ondje potpuno otkazuju. Vozilo na njima proklizava, a putevi kočenja su dugi.

Vrlo slabe gume na suhim cestama su i Norauto Prevensys 4 i Syron Premium Performance. Na njima je teško održati preciznost, vozilo treba stalno ispravljati da bi se održao radijus, tako da je ponašanje ovih guma zahtjevno za vozača i ADAC ih ne preporučuje.

POGLEDAJTE VIDEO: Albanac kod Imotskog dva puta uspio pobjeći policiji: Svladali ga nakon više od 30 sati potrage

Tekst se nastavlja ispod oglasa
race of
7. I 8. OŽUJKA NE PROPUSTI!
VOYO logo
Još iz rubrike