Rimac Automobili dobili su 52,2 milijuna kuna za projekt električnog superautomobila koji je trebao biti gotov ovog ljeta - 22. srpnja, no tražili su produženje i ono mu je odobreno do 30. lipnja 2022. godine.
Sve je krenulo od pitanja koje je u Saboru postavila zastupnica Radničke fronte, Katarina Peović. Iz HAMAG-BICRO-a potvrdili su kako homologacija nije izvršena te je Rimcu zbog pandemije odobreno produljenje projekta.
"Cilj stvaranja vlastitog inovativnog proizvoda je ponuditi tržištu jedinstveni proizvod čije je globalno tržište u trenutku prijave projekta procijenjeno na 1036 mil. USD godišnje te će uspješnim završetkom projekta tvrtka biti spremna za komercijalizaciju supersportskog automobila, kao i baterijskih paketa i infotainment sustava", stoji u odgovoru iz HAMAG-BICRO-a i dodaju kako je za situaciju kriva pandemija, piše Slobodna Dalmacija.
"Korisnik je izvijestio da je izvršio sve glavne projektne aktivnosti Razvoj i homologacija supersportskog električnog automobila C2 i Nabavka nematerijalne imovine osim homologacije automobila, što predstavlja finalnu fazu provedbe projekta", kažu.
Mate Rimac sve je komentirao na Facebooku.
"Stvarno se nisam mislio uključivati u ovo ali ovako na brzinu:
- Tu se radi o razvoju Nevere, u koju smo mi uložili preko 130M
Eura (od naših investitora) a ovdje smo prozvani za 7M Eura EU
novca (ne iz proračuna)
Volio bih vidjeti neki drugi R&D projekt u RH sa toliko
velikim iznosom investicije i samofinanciranja (5% iz EU fondova,
95% vlastita sredstva)
- Na projektu radi full-time preko 500 ljudi, većinom inženjera a
parcijalno svi zaposlenici Rimac Automobila (preko 1.000 ljudi) +
stotine vanjskih dobavljača i suradnika
- Kompleksnost razvoja ovakvog proizvoda gospođa Peović ne može
zamisliti. Razviti i proizvesti ovakav proizvod u Hrvatskoj je
bilo nezamislivo do sada
- Kasnimo – jeb***. Kasni i Mercedes sa AMG Project One 2 godine,
Aston Martin kasni 3 godine sa Valkyriem itd. Nismo nikad krili
da kasnimo.
- Istovremeno gradimo firmu, proizvod, proizvodne pogone,
procese, tim, strukturu… Velik je zalogaj. Zar je toliki grijeh
kasnit?
- Bili smo maksimalno transparentni sa cijelim projektom – na
našem YouTube kanalu se mogu vidjeti crash-testovi, proizvodnja,
razvoj, simulacije… Garantiram da niti jedan razvoj automobila
nije toliko detaljno i transparentno popraćen
- Završavamo homologaciju i pokrenuli smo proizvodnju – uskoro
ćemo pokazati prve aute kupaca
- Do sad je proizvedeno 16 prototipova i pred-serijskih
automobila. Prošli tjedan je krenula proizvodnja auta za kupce
dok se istovremeno rade finalni homologacijski testovi. Očekujemo
da će homologacija završiti prije prvih isporuka.
- Na početku projekta smo bili 300-tinjak zaposlenika.
Utrostručili smo se od tada – kada pričamo o efektima projekta,
to je već dosta dobar KPI. A zapravo je projekt tek krenuo (još
treba proizvesti sve aute)
- Što je sa stotinama drugih projekata u sklopu istog
financiranja – IRI-a? Da li su svi po planu? Nitko ne
kasni?
- Ako smo ikako oštetili državu (ili EU) sa ovim projektom – ja
ću osobno garantirati da vraćamo svaku kunu od tih 7M Eura za
koje nas se proziva. Mislim da je korist koju država dobiva od
ovog projekta nemjerljiva."