Traženje parkinga u gradu može biti traumatično iskustvo. Zatvorena parkirališta nude lagodniji način plaćanja na izlasku. No, najčešće se naplata obavlja putem automata ili mobitela. Tada za svaki neproduženi sat stiže kazna.
Pa čak i oni vozači koji su platiti sat ili dva, morali su izdvajati velike iznose.
Pa su tako kazne u Crikvenici iznosile od 140 do 250 kuna, a u Opatiji između 120 i 140.
Ali riječka tržišna inspekcija takvu praksu smatra neosnovanom pa ih je crikveničkoj Eko-murvici i opatijskom Liburnija parkingu zabranila. Dnevne se kazne mogu naplaćivati samo onim vozačima koji nisu platili niti jedan sat parkiranja. Koncesionari takvo riješenje osporavaju.
"Inspektor se stavlja iznad odluka Ustavnog suda, iznad Županijskog suda pa čak i iznad pismenog mišljenja i stava ministarstva u kojem je inspektor zaposlen, dakle u ministarstvu gospodarstva“, objasnio je Vlado Leoni, vlasnik Liburnija parkinga.
A ministarstvo se sada poziva na Zakon o zaštiti potrošača te navodi.
Od trgovca, pružatelja usluge parkiranja, se razumno očekuje u skladu s načelom savjesnosti i poštenja da u slučaju prekoračenja vremena parkiranja naplaćuje punu cijenu satnog parkiranja, a ne cijenu dnevne karte jer nije pošteno.
No, slična iskustva imaju i stanovnici drugih gradova.
Ukoliko ovakvu odluku riječke inspekcije potvrdi Visoki upravni sud, prelit će se i na ostatak Hrvatske.