S obzirom na 50.000 kilometara, koliko napravi na godinu, gospodin Mikac kaže u onim bi jučerašnjim gužvama čekao u redu jedino da je mogao napuniti doživotnu zalihu.
Ivan Mikac, terenski radnik, kaže nam: "Moraš točiti koliko moraš, posao je posao. Od nečega moraš živjeti. Ne razumijem, nema logike. Cijena barela nafte je znala biti po 150 dolara, a mi smo se vozili po 7 kn/l, a sad je 130 dolara pa se vozimo po 13 kuna."
I dok Ruska državna agencija objavljuje fotografiju gužve s hrvatske benzinske crpke uz komentar kako je "Europa počela shvaćati koliko će skupo platiti sankcije Rusiji", povijesne cijene izgledaju ovako - litra dizela je 12,53, benzina 12,19, a plavog dizela 8,40 kune.
Dragan Milačić: "Na pun rezervoar 100 kuna - to nije mala razlika."
Poljoprivrednici i ribari ovisni o plavom dizelu prošli su najgore.
Ribar Antonio Šunjić kaže: " Sve preko pet kuna je bilo upitno poslovanje, a ovo što je sada dalje išlo, to smo daleko u debelom minusu. Trenutno isključivo ovisimo o mjerama od strane države."
I o kretanju nafte na tržištu, jer bi mogla biti još skuplja.
Tin Bašić s portala Cijene goriva govori: "Da, dogodit će se promjene cijena i dalje. Možda se dogodi već sutra, možda sljedeći tjedan, a najvjerojatnije u utorak."
Na to Vlada ne može utjecati, objašnjava ministar gospodarstva Tomislav Ćorić, jer sada cijene energenata diktira rat.
Ministar Ćorić izjavljuje: "U svakom trenutku kada vidimo da za to postoji potreba, dodatnim mjerama utječemo na očuvanje životnih standarda naših građana, ali isto tako i na normalno funkcioniranje gospodarstva."
A kao u domino efektu, nove cijene goriva generiraju i nove cijene prijevoza te usluga. Pa osim skupljih autobusnih karata, koje nas gotovo sigurno očekuju, i druge će cijene rasti.
Darko Vukadinović, predsjednik Udruženja cestovnog i teretnog prometa pri HGK kaže: "Radi se o povećanju od 15-ak posto u odnosu na prethodni tjedan što diže naše troškove za šest posto. Mi se trudimo to kompenzirati, ali prijevoznici to ne mogu napraviti i krajnji će cilj biti skuplja roba na policama."
A dok prijevoznici, kaže, kalkuliraju koliko će točiti u Hrvatskoj, a koliko vani, ono što nama ostaje je - dobra zezancija. Jer na ostalo, čini se, ne možemo utjecati.