Prema prvim privremenim podacima za 2019. godinu na svim autocestama u nadležnosti Hrvatskih autocesta d.o.o. i Autoceste Rijeka - Zagreb d.d. zabilježen je promet od 61.565.203 vozila i ukupno je naplaćena cestarina u iznosu od 3.004.779.793,60 kuna. Ovo je prvi put da je iznos naplaćene cestarine prešao 3 milijarde kuna, javljaju iz HAC-a.
VEZANE VIJESTI:
- Hrvatska pred najvećom zaradom od cestarina u povijesti: samo ovaj vikend prihod čak 50 milijuna kuna
- Cijena dvomjesečne vinjete u Austriji jeftinija od najduže jednosmjerne dionice u Hrvatskoj!
U odnosu na 2018. godinu naplaćena cestarina veća je za čak 4,3 posto, dok je promet veći za 5 posto. U financijskom smislu najveći prihod u 2019. godini ostvaren je na autocesti A3, u iznosu od gotovo milijardu kuna, odnosno 992 milijuna kuna. Pojedinačno po mjesecima, najuspješniji je kolovoz, kada je naplaćena cestarina u iznosu od 475 milijuna kuna.
Udio bezgotovinskog plaćanja u 2019. godini (ENC i kreditne kartice) veći je od 60 posto.
Važno je napomenut da je u odnosu na 2018. godinu zabilježen porast prometa i izvan glavne turističke sezone. Hrvatska je izrazito turistička destinacija te se iz tog razloga ne može očekivati da promet bude istog intenziteta cijele godine. Na temelju podataka za 2019. godinu i u godini pred nama očekuje se daljnji rast prometa i prihoda, poručuju iz HAC-a.
Premda je mreža autocesta u RH najvećim dijelom izgrađena, u HAC-u su aktivnosti usmjerene na nastavak gradnje koridora 5C i novih dionica poput obilaznice kod Novog Vinodolskog te ulaganja u pojačano održavanje cestovne infrastrukture i unaprjeđenje sigurnosnih standarda, za što će tvrtka ove godine uložiti nešto više od 600 milijuna kuna.
Nastavlja se i rad na projektu novog sustava naplate cestarine kojim će Hrvatska dobiti sustav koji će se temeljiti na kombinaciji dviju suvremenih i provjerenih tehnologija; naplati putem unaprijeđene verzije ENC uređaja ugrađenog u vozilo (DSRC) i automatskog sustava očitavanja registarskih oznaka (ALPR). Time će se znatno povećati protočnost vozila i smanjiti štetne emisije plinova uzrokovane zastojima zbog ručne naplate cestarine. Naime, takav oblik naplate ima kapacitet od oko 200 vozila po satu, a novi sustav omogućuje prolaz i do 3000 vozila.
Istodobno, u sklopu Reforme cestovnog sektora RH, u HAC-u se provode restrukturiranje i modernizacija poslovanja što je dosad rezultiralo smanjenjem operativnih troškova i daljnjim smanjenjem broja radnika kako bi tvrtka do sredine 2030. u potpunosti otplatila dug nastao u vrijeme pojačane gradnje autocesta, izvještavaju iz HAC-a.