Radovi na rekonstrukciji remetinečkog rotora, trenutačno najvećeg gradilišta u Zagrebu, traju već tjednima i zadaju velike probleme građanima jer je na većem dijelu Novog Zagreba obustavljen tramvajski promet. No, pravi posao tek počinje i od 30. studenoga remetinečki rotor - najvažniji cestovni ulaz u glavni grad - bit će potpuno zatvoren za sav promet i ostati takav sve do siječnja 2020. godine, javlja N1.
Iako je druga faza radova s potpunim zatvaranjem rotora bila planirana već za početak studenoga, iz Gradske uprave doznaje se da je rok pomaknut na kraj studenoga.
Izgrađene privremene prometnice
"Uvjeti projektne dokumentacije i tehnologija građenja uvjetuju potpuno zatvaranje rotora za promet. Privremenom regulacijom promet će biti prebačen na izgrađene privremene prometnice, izvodit će se radovi izgradnje dvaju tunela u smjeru istok-zapad, rekonstrukcija i dogradnja postojećeg rotora s prilaznim prometnicama", kazao je za N1 pročelnik Gradskog ureda za prostorno uređenje, izgradnju Grada, graditeljstvo, komunalne poslove i promet Dinko Bilić.
Rekonstrukcija remetinečkog rotora uključuje izgradnju dvaju podvožnjaka - na Jadranskoj aveniji i Aveniji Dubrovnik - iznad kojih će voziti tramvaji, a planirano je proširenje prilaznih rampi na kružnom toku dok će istočna strana rotora dobiti nadvožnjak većeg raspona te će biti postavljeni i semafori.
Što se tiče alternativnih pravaca nakon zatvaranja rotora, privremene prometnice bit će iz smjera Karlovca prema gradu Riječkom cestom, a sa Savske ulice prema Karlovcu i Areni novom cestom uz nasip, dok će prema Velesajmu i od Velesajma voditi nova cesta uz samu Dubrovačku aveniju. Prošelnik Bilić kaže da će od 30. studenoga biti zatvoren i pothodnik za pješake i bicikliste, a bit će izgrađen privremeni semaforizirani prijelaz Avenije Dubrovnik za pješake i bicikliste na križanju s Ulicom Mate Parlova.
Remetinečki rotor snimljen iz zraka (foto: Dino Stanin / PIXSELL)
SAVSKI GAJ NA MUKAMA: Rekonstrukcija rotora građanima zadala težak udarac, evo što ih je snašlo
Mnoštvo pitanja žitelja Kajzerice
U međuvremenu, žitelji Kajzerice, ali i drugih novozagrebačkih kvartova pitaju se jesu li nove zamjenske prometnice mogle biti napravljene kao mnogo kraće premosnice i postati trajno rješenje za rasterećenje rotora. Smatraju da se time moglo izbjeći zatvaranje rotora, dvogodišnja muka stanovnika te stotine milijuna potrošenih kuna. Upozoravaju i na to da bi izgradnja alternativnih pravaca mogla trajno devastirati bujnu vegetaciju oko rotora. Također se pitaju hoće li te prometnice statički podnijeti ogroman prometni intezitet.
Remetinečki rotor je naprometnije križanje u Hrvatskoj, mjesto kojim prolaze dvije tramvajske i 16 autobusnih linija te više od 100 tisuća vozila dnevno pa je već iz toga jasno da od 30. studenoga Zagrebu prijeti prometni kolaps. N1 piše kako brojni prometni stručnjaci odavna upozoravaju da rekonstrukcija teška oko 300 milijuna kuna neće riješiti problem gužvi i prometa u Zagrebu jer čak i da automobili prođu relativno brzo ispod rotora kroz tunel, dočekat će ih crveno svjetlo na semaforu kod Zagrebačkog velesajma pa je propusnost prometa upitna.
Moguće rješenje bila bi izgradnja mosta prema Jarunu, čija je gradnja bila planirana još 2008. godine, no do danas je ostala jedno u nizu predizbornih obećanja gradonačelnika Milana Bandića.