Na gradilištu Pelješkog mosta trenutačno je rekordnih 725 radnika, što znači da su radovi na mostu koji će spajati Hrvatsku na vrhuncu i prebačeni u šestu brzinu. Večernji list piše, pozivajući se na informacije iz Hrvatskih cesta, dosad je iz mora potpuno izniklo čak 11 od 12 stupova budućeg mosta na kojima je u kolovozu već postavljeno 20 segmenata čelične nosive konstrukcije, na četiri stupa počela je i gradnja pilona, a počelo je i zavarivanje segmenata. Ostao je nedovršen samo 12. stup, a radovi su najviše poodmakli na središnjim stupovima.
16.09.2020., Komarna - Radovi na izgradnji Peljeskog mosta i pristupnih cesta. Photo: Milan Sabic/PIXSELL
Stigli i visokospecijalizirani varioci iz Kine
U veljači je na gradilište mosta iz pogona u Kini stiglo prvih 29 segmenata čelične rasponske konstrukcije, dok je u kolovozu postavljeno 20 segmenata čelične rasponske konstrukcije mosta na potporne skele. U Hrvatskim cestama ističu i da su u drugoj polovici kolovoza na gradilište pristigli visokospecijalizirani varioci iz Kine koji rade na okrupnjavanju segmenata rasponskog sklopa.
Osim toga, na putu prema Hrvatskoj je brod s 13 novih segmenata nosive čelične konstrukcije koji bi trebao stići na gradilište početkom listopada.
16.09.2020., Komarna - Radovi na izgradnji Peljeskog mosta i pristupnih cesta. Photo: Milan Sabic/PIXSELL
Radovi ubrzano napreduju i na pristupnim cestama
Od čak 725 radnika koji su trenutačno na gradilištu, 153 su tehničko i pomoćno osoblje, a ostalo su radnici, strojari i mornari na brodovima. Dosad je na gradilištu bilo najviše oko 500 radnika.
Punom parom radi se i na pristupnim cestama, pa su na dionici Duboka – Sparagovići započeli pripremni radovi za izvedbu temelja mosta Dumanja jaruga. Najzahtjevniji objekt na toj trasi je tunel Debeli brijeg čija je glavna cijev kod izlaznog portala iskopana do 700, a servisna do 535 metara. Na stonskoj je obilaznici, među ostalim, u tunelu Polakovica nastavljen iskop glavne cijevi tunela koji sad iznosi nešto više od 50 metara, piše Večernji list.