Doznajemo kako izgleda stanje na terenu i je Ipsilon spreman za turističku sezonu.
Kada će radovi biti gotovi i koliko će olakšati promet?
Radovi su skoro gotovi i to četiri mjeseca prije isteka roka. ovo što vidite je Istarski ipsilon u punom porfilu. Asfalt je postavljen i još se samo neke sitnice moraju napraviti. Kada kažem Istarski ipsilon u punom profilu, znači da će iistarski ispilon postati prava autocesta. Dakle od Umaga negdje pa sve do Pule i onda od Pule, ovdje, do Učke će biti promet u oba smjera. Ono što također treba reći, recimo od Pule do Učke će se skratiti put za 20 minuta. Sat vremena je prije trebalo, a sada će trebati 40 minuta. To će biti samo jedan od benefita. Na terenu je i tehnički direktor Bina Istre Christian Santaleza.
Kada će prvi putnik, vozač, prvi automobil proći ovim Istarskim ipsilonom u punom profilu?
Naš novopostavljeni cilj je 1. srpnja. Kao što ste rekli, to je četiri mjeseca prije roka. Privodimo ove radove na ovoj dionici vrijednoj 160 milijuna eura duljine 28 kilometara. Počeli smo od Pazina i sad se približavamo tunelu Učka. Prvih 12 kilometara smo pustili krajem prošle godine, a preostalih 16 za koji dan. Specifičnost ovog projekta i ovih radova je bila da smo angažirali isključivo hrvatsku građevinsku operativu. Svojim zalaganjem su omogućili ovaj ubrzani tempo i vrlo smo sretni da možemo najaviti ovo otvaranje.
1 000 radnika, 400 strojeva. ono što je specifično - vi ste zapravo cijelo vrijeme omgućil ida promet ne stane ovom dionicom, a radili ste težak posao. Kako ste to uspjeli?
To je bio veliki izazov jer ova izgradnja se vrši pod prometom. Mi smo brojali preko špice i to je 15.000 vozila dnevno na tim dionicama gdje se izvode radovi. Izazov je bio omogućiti zivođačima što veći prostor, što sigurniji prostor, prostor i za ove velike strojeve, a isto tako osigurati nekakav suživot za korisnike koji svakodnevno ovise o toj dionici za svakodnevno putovanje.
Ono što korisnike posebno zanima je cijena. Hoće li onda cijena ići gore ili cijena ostaje ista?
Cijena će ići gore, svakako. U biti, neće ići gore nego će se apliciriati na punom profilu - standardne okvire, cestarine koje su danas u Hrvatskoj na svim dionicama. danas se ova dionica ne naplaćuje jer predstavlja poluprofil autoceste. kad postane puni porofil, za koji dan, aplicirtat će se one cijene na Ipsilonu koje se inače apliciraju.
Dio ove priče je i druga cijev tunela Učka - kada to možemo očekivati? Kada sam dolazio, vidio sam da su radovi počeli. Kad ćete probiti drugu cijev tunela?
Moramo napomenuti da je ovo porjekat realiziran po modelu privatnog javnog partnerstva. Partner nam je Ministarstvo prometa, jedna ekipa na čelu s ministrom Butkovićem koji je omogućio da se ova realizacija projekta ubrza, da se radovi na dupliranju tunela izvode već od 12. mjeseca prošle godine. Mi za koji dan počinjemo bušiti. Već su sve pripremne radnje, portali izgrađeni. Brojimo 40-ak miniranja u zadnje dane. Rok je tri godine, 20214. godine bit će druga cijev tunela realizirana. Ono što je isto dobro u ovoj priči, i dalje sa domaćom lokalnom operativom.