"Ono što sa sigurnošću mogu reći je da ovo nije ista nesreća koja se desila prije par tjedana u Lici gdje pilot jednostavno ušao u vrijeme u koje nije trebao, trebao se okrenuti i vratiti, ali on to nije učinio. Izgubio se i pao jer vremenski uvjeti nisu bili na nivou. Ovdje je je vrijeme bilo lijepo i radilo se o panoramskom letu. Vjerojatno se radi o nekom kvaru, ne vjerujem da je išta drugo moglo biti. Jednostavno vremenski uvjeti su bili izvanredni", objasnio je zrakoplovni stručnjak Alen Šćuric za RTL komentirajući zrakoplovnu nesreću na otoku Braču, u kojoj je pilot ozlijeđen lakše, a dvoje putnika teže.
"Za razliku od prošle nesreće, ovdje je pilot bio vrlo priseban i odradio je jedno vrhunsko slijetanje jer je zapravo sletio u vrlo lošem terenu. Vidjeli se kako je avion izgledao, bio je zabijen u šumu. Da je bilo tu par metara plus/minus mogli su svi poginuti, nažalost", tvrdi Šćuric.
Za Cessne se smatra da imaju najpouzdaniji zrakoplovni klipni motor. Je li sporno može biti održavanje ili možda gorivo? Šćuric je odgovorio kako je Cessna neosporno vrhunski avion. "Ona je broj jedan", dodao je.
"Događa se to da ti avioni lete vrlo dugo. Kod nas ti avioni budu stari 30-50 godina. Ja ne znam koliko je taj avion star i kako je održavan. Nažalost, kod tih malih aviona imate situaciju da se niti održava niti kontrolira kao velike avione na jednak način. Državu ne boli toliko ako se takav avion sruši. Nije jednako kada se dogodi nesreća automobilu i autobusu", istaknuo je.
Stručnjak kaže da se pilote kontrolira, ali ne u istoj mjeri, a sezonski je takvih letjelica puno više. Radilo se vrlo vjerojatno o turističkom letu, a pitanje je je li pilot uopće imao licencu za turističke letove na području Hrvatske.
Putnici zadobili teže ozljede, radi se o prijelomima više kralježaka
Letjelica je locirana 45 minuta nakon što je pala na južnoj strani otoka Brača u području pustinje Blaca. U Cessni 172 bilo je dvoje Austrijanaca i pilot iz Srbije. Avion je ostao bez krila, a iz olupine su putnici izvučeni pri svijesti. Prevezeni su u splitsku bolnicu.
"Pilot je najlakše ozlijeđen, dobar je, stabilan je. Dvoje putnika je zadobilo teže ozljede, radi se o prijelomima više kralježnjaka", rekao je Vlatko Ledenko, pročelnik Zavoda za neurokirurgiju KBC-a Split.
Vatrogasci su ih izvlačili pola sata. Teren je nepristupačan s velikim nagibima.
"Radi se o vrlo nepristupačnom terenu s vrlo malo cesta, s više poljskih kozjih puteva. Locirali smo ih uz samu pomoć posade aviona pokušali smo ih tražiti dronom. Jedna vatrogasna ekipa je locirana olupina i krenula je akcija spašavanja", kaže Nikola Martinić, zapovjednik operativnog vatrogasnog područja Brač.
Vatrogasci ostali dežurati na terenu radi mogućeg izbijanja požara
Nakon što su ih izvukli prevezeni su ih u zračnu luku Brač.
"Odakle ih je helikopter HRZ prebacio u Split, vatrogasci su ostali dežurati na lokaciji radi mogućeg izbijanja požara", kazao je pročelnik ureda Civilne zaštite Split Srđan Kuščević.
Pročelnik GSS-a Josip Granić, kaže da je sve mogli biti i brže da nije vraćen zrakoplov s njihovim pripadnicima koji je bio krenuo oko 10 i 30 iz Divulja, ali je nečijom odlukom vraćen pa je izvlačenje dulje potrajalo.
Dok gleda olupine zrakoplova iskusni pilot kaže da je sreća u nesreći je da su krila Cessne s gorivom otpala.