HRVATSKI BREND / Proizvođačica istarskog pršuta za RTL o poskupljenjima: 'Nećemo dopustiti da si ljudi ne mogu priuštiti'

Image
Foto: RTL

Ističe kako će cijene rasti, proizvodnja padati jer struja im je porasla duplo, a cijene svinja sve su veće

2.9.2022.
21:00
RTL
VOYO logo

Mikela Buršić Lisjak, proizvođačica pršuta iz Istre gostovala je u RTL-u Danas gdje se osvrnula na najave poskupljenja.

Govori kako su već navikli na visoke cijene istarskog pršuta jer je drugačiji od dalmatinskog. On, govori, godinama nosi visoku cijenu, a cijena sirovine skače. Problem im je, navodi, pronaći but pa su na njihove visoke cijene navikli.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Zato je istarski pršut, navodi, i skuplji od dalmatinskog. Prodajna cijena je do 200 do 250 kuna po kilogramu, a nabavna cijena buta je od šest do osam eura. "S tim da uvijek po zimi tražimo i nadamo se da će biti odgovarajuće količine, ali ove godine ne znamo hoće li toga biti", rekla je.

"Za istarski pršut najbitniji je produženi tov. Svinja obavezno mora biti iznad 160 kilograma. Uvijek se oko toga mučimo, naše cijene će sigurno rasti. Cijena na burzama stalno raste, kad su narasle lakše svinje, narast će cijena i većima", ističe.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Image
pršutna kriza /

Pršut je već sad luksuz, a uskoro će mnogima postati nedostižan: 'Poskupio je 10-15 kuna. I još će toliko'

Image
pršutna kriza /

Pršut je već sad luksuz, a uskoro će mnogima postati nedostižan: 'Poskupio je 10-15 kuna. I još će toliko'

Struja im je skočila duplo, nisu se prilagodili tome, to je čisti novac koji moraju platiti, govori. "Pokušavamo solarnim panelima problem riješiti, ali za cijenu struje plaćamo kredit", navodi. Ističe kako će smanjiti proizvodnju pršuta koji će biti vjerojatno kvalitetniji, govori.

Kaže kako bi cijena trebala biti skuplja i do 30 posto, ali da će oni svoji podići tek desetak, 15 kuna i to tek kroz iduću godinu. "Nakon sezone dolaze Božić i Badnjak. Nećemo dopustiti da si ljudi to ne mogu priuštiti", navodi.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Zaključuje i kako će proizvodnju smanjiti za oko 20 posto.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Toma
Gledaj od 29.travnja
VOYO logo