U osnovnoj školi Vijenac u Osijeku već osam godina rade na projektu po kojem djeca kući ne moraju pisati domaće zadaće. Nije riječ o svim predmetima koje djeca uče, već o nekolicini predmeta čiji su profesori podržali ideju ravnatelja Stjepana Sokola, da se na satu obradi većina zadataka i da se svakom učeniku individualno prepusti odluka koliko će vježbati pojedini predmet.
"Mi ne želimo ukinuti domaće zadaće. Želimo da domaća zadaća postane iznimka, a ne pravilo, da se ona zadaje samo kada učitelj procijeni da ju je nužno uraditi. Želimo da učenici više rade na satu, da budu proaktivni i da na satu usvoje ono što trebaju znati, a kući da dovrše ono što nisu stigli dovršiti na satu", objasnio je ravnatelj Sokol za Danas.hr.
Koga ocjenjujemo kad ocjenjujemo zadaće?
Naravno, da bi se na satu obradilo dovoljno zadataka i svakom učeniku posvetilo dovoljno pažnje, napominje Sokol, potrebno je i da učitelji promjene metodu rada i imaju drugačiju strukturu sata.
Ideju o 'ukidanju' domaće zadaće predstavili su javnosti kako bi i s drugim školama podijelili svoje iskustvo, kazao je Sokol, ali nemaju namjeru to uputiti kao službeni zahtjev prema Ministarstvu obrazovanja. No, žele da nadležni u ministarstvu ozbiljno razmisle o njihovoj inicijativi da se iz imenika izbaci domaća zadaća kao sastavnica ocjenjivanja, budući da učenici često prepisuju domaće zadaće ili im u pisanju pomažu roditelji, braća, sestre... Nemaju svi učenici jednake uvjete, pretrpani su zadacima, te naposljetku strahuju od ocjena umjesto da uče i vježbaju.
U svakom slučaju, Sokol smatra da bi se ocjenjivanje zadaća trebalo ukinuti, jer učenici strahuju od ocjene, a tako se ocjenjuje i njihove roditelje, osobe koje im daju instrukcije ili školske kolege. "Nadam se da će odgovorni u ministarstvu prepoznati i prihvatiti ovu inicijativu, jer su naši argumenti jaki", kazao je Sokol.