OPASNOST ONLINE KUPNJE /

Predsjednik Unije potrošača Hrvatske: 'Svi gledamo da što jeftinije prođemo, onda jeftino kupimo, a proizvod se ne isporuči'

Vujović je objasnio da bi potrošači trebali provjeriti trgovca od kojeg kupuju ili naručuju proizvod

27.12.2021.
22:10
VOYO logo

Shopping groznica već je krenula na internetu, ali i u trgovinama. Razlog tome su sniženja.  Iz godine u godinu svjedočimo i prijevarama trgovaca upravo na sniženjima koja to nisu, a savjete kupcima na što paziti u RTL-u Danas Predsjednik Unije potrošača Hrvatske Igor Vujović.

"Kada nije sezonsko sniženje kupcima pripadaju prava sukladno Zakonu o zaštiti potrošača i Zakonu o obaveznim odnosima. S  današnjim danom 27. prosincom 60 dan traje sezonsko sniženje i potrošači moraju ubiti svjesni da im pripadaj uprava sukladno Zakonu. Mogu reklamirati proizvod, pozivati se na potrošačka prava u smjeru kada se pojavi materijalni nedostatak. Nema veze što trgovci znaju reći da kao takvi nemaju prava, imaju apsolutno prava", objasnio je Vujović.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Kaže i da trgovci po pitanju sniženja najviše varaju u samoj cijeni. 

"Cijenu poskupe prije sniženja i kada je sniženje u tijeku stavi se 40 posto. Kada podvučete crtu vidi se da nije sniženje, nego da je cijena ista kao prije mjesec dana", kazao je.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Image
dobro otvorite oči /

Počela sniženja, ali... Čitateljica bijesna: 'Cipele koje sam išla kupiti na sniženju, skuplje su nego što su bile prije!'

Image
dobro otvorite oči /

Počela sniženja, ali... Čitateljica bijesna: 'Cipele koje sam išla kupiti na sniženju, skuplje su nego što su bile prije!'

Vujović je kazao da potrošači u slučaju prijevare moraju podnijeti prijavu Državnom inspektoratu, odnosno tržišnoj inspekciji. 

Objasnio je i koje su opasnosti online kupovine. 

"Uvijek su iste opasnosti. Bitna razlika je tih 14 dana od isporuke proizvoda, potrošač ima pravo vratiti proizvod ne navodeći razloge. Ovdje je opasnost sve što vidim u zadnje vrijeme su kompanije, tj. imaginarne tvrtke koje otvaraju web stranice i obavljaju internet trgovinu preko imaginarnih firmi i tu su potrošači zakinuti za opće informacije. Oni kao takvi moraju provjeriti trgovca koji obavlja trgovinu prema potrošaču. To su opći uvjeti, nekakav forum da se vidi jeli trgovac zakinuo potrošača, je li trgovac uopće u RH ili EU jer često trgovac nije u EU i za reklamaciju tu je problem za potrošača i velik je teret kada govorimo o financijskom smjeru. Svi gledamo da što jeftinije prođemo, a kad je nešto najjeftinije, tri puta jeftinije nego normalno, zakačimo se i to kupimo, a proizvod s ne isporuči. To je veliki problem koji se dešava sve češće", zaključuje Vujović.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
Superstar
NOVA SEZONA
VOYO logo