Izbori 2019. / Pravila Informativnog programa za praćenje Izbora za predsjednika Republike 2019./2020.

Image
Foto: RTL
27.11.2019.
15:00
RTL
VOYO logo

OPĆA NAČELA

Informativni program RTL-a pratit će predizbornu kampanju i Izbore za predsjednika Republike na istinit, objektivan i nepristran način te sukladno relevantnom zakonodavstvu. Pri tome ćemo gledateljima pružiti vjerodostojnu, točnu i pravodobnu informaciju na temelju koje će moći formirati vlastito mišljenje. Vodeći se demokratskim načelima, urednici i novinari Informativnog programa RTL-a će nastojati osigurati jednaki prostor za predstavljanje i propitivanje programa svih relevantnih  izbornih takmaca.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

U predizbornom i izbornom vremenu Informativni program RTL-a nastavit će se voditi prvenstveno uredničkom i novinarskom procjenom o relevantnosti i zanimljivosti određene informacije za gledatelje. Novinari i urednici analizirat će programe predsjedničkih kandidata o relevantnim političkim i društvenim pitanjima. Također će uspoređivati njihove kadrovske potencijale, poduzete akcije i predizbornu taktiku.

RTL može organizirati posebne emisije sučeljavanja relevantnih predsjedničkih kandidata.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

U istraživanjima javnog mnijenja i izlaznim anketama na dan izbora analizirat ćemo raspoloženje birača uoči, tijekom i nakon izbora.

ZASTUPLJENOST

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Kandidatom na predsjedničkim izborima smatrat će se onaj kandidat čiju je kandidaturu, u skladu sa Zakonom o izboru predsjednika Republike Hrvatske (NN 22/92, 42/92, 71/97, 69/04, 99/04, 44/06, 24/11, 128/14), potvrdilo Državno izborno povjerenstvo. 

Informativni program RTL-a omogućit će pristup javnosti svim relevantnim sudionicima izbornog procesa. Medijska zastupljenost određenog predsjedničkog kandidata bit će u skladu sa Zakonom o Izboru predsjednika Republike Hrvatske, Pravilima o postupanju elektroničkih medija s nacionalnom koncesijom u Republici Hrvatskoj tijekom izborne promidžbe (NN 118/14) te relevantnim istraživanjima javnog mnijenja koje RTL Hrvatska provodi s agencijom Promocija Plus.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Ukoliko se tijekom predizborne kampanje nametne određeni predsjednički kandidat, dobit će dostojan medijski prostor. Pri tome neće biti favoriziranja određenih predsjedničkih kandidata.

DRŽAVNI DUŽNOSNICI

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Tijekom službene predizborne kampanje državni dužnosnici i dužnosnici lokalne i područne (regionalne) samouprave, a koji su sudionici u izborima, neće imati povlašteni položaj prema drugim sudionicima u izborima. O njihovim redovitim aktivnostima u Informativnom programu RTL-a izvještavat će se bez navođenja njihove kandidature na izborima, kad god se radi o aktivnostima koje proizlaze iz zakonom utvrđenog djelokruga tijela u kojima obnašaju dužnost ukoliko se radi o događajima od važnosti za opću javnost.

Sudionici se tada neće predstavljati kao kandidati ili podupiratelji određenog kandidata na predsjedničkim izborima već isključivo kao državni dužnosnici.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

IZVJEŠTAVANJE

Informativni program RTL-a službeno počinje s praćenjem predizborne kampanje s njezinim početkom utvrđenim od strane Državnog izbornog povjerenstva.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Kalendar događanja

RTL će izraditi kalendar događanja za sve relevantne predsjedničke kandidate i na temelju toga, plan izvještavanja s njihovih aktivnosti. Relevantni izborni akteri  tijekom službene predizborne kampanje pratit će se na prvom skupu, prezentaciji programa i završnom skupu. Izvještaji će se emitirati u redovnim informativnim emisijama. Izvještavanje o svim ostalim predizbornim aktivnostima relevantnih i drugih predsjedničkih kandidata ovisit će o uredničkoj procjeni, ali će se nastojati da pri tome svi relevantni kandidati budu razmjerno zastupljeni.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Način izvještavanja

O predsjedničkim izborima Informativni program RTL-a izvještavat će u formi izvještaja o važnim predizbornim aktivnostima prema unaprijed utvrđenim pravilima o jednakopravnosti relevantnih izbornih aktera, te u formi analiza i komentara stručnih analitičara.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Vizualni identitet

Tijekom predizborne kampanje i izbornog procesa u redovitim informativnim emisijama RTL-a, koristit će se posebni grafički paketi koji označavaju informacije vezane uz predsjedničke izbore.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

PREDSTAVLJANJE PROGRAMA

RTL će sukladno uputi Državnog izbornog povjerenstva na svojoj internetskoj stranici, portalu www.rtl.hr predstaviti sve sudionike-kandidate na izborima kako slijedi:     

Tekst se nastavlja ispod oglasa
  • datum snimanja predstavljanja bit će naknadno utvrđen i objavljen na internetskom portalu www.rtl.hr
  • snimanje će se provesti abecednim redoslijedom prema prezimenu kandidata u prostorijama RTL-a
  • svaki kandidat ima pravo na 5-minutno predstavljanje
  • predstavljanje svih snimljenih kandidata bit će dostupno na internetskoj stranici www.rtl.hr u roku od tri dana računajući od dovršetka snimanja i produkcije

Ako kandidat ne dođe na zakazani termin snimanja, smatrat će se da je svojevoljno odustao od snimanja i predstavljanja. Ponovno snimanje kandidata nije moguće.

Predstavljanje kandidata, koji u svom govoru bude širio vjersku, nacionalnu i spolnu mržnju ili na drugi način kršio pozitivne propise RH ili pravila javnog morala, neće biti uvršteno u program. Također, kandidatima nije dopušteno nikakvo reklamiranje proizvoda ni nošenje bilo kakvih obilježja, osim stranačkih.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

SUČELJAVANJE

RTL će nastojati organizirati sučeljavanje u prvom krugu izbora za predsjednika RH, kao i u drugom krugu, ukoliko će se održati i drugi krug izbora.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

RTL će organizirati sučeljavanje u prvom krugu izbora za predsjednika RH, kako slijedi:

  • predviđeno trajanje sučeljavanja bit će od 60 do 90 minuta
  • RTL će sukladno mjerodavnim istraživanjima javnoga mnijenja na sučeljavanje pozvati najmanje 4 kandidata
  • kandidati će odgovarati na pitanja iz političkog, gospodarskog, društvenog i ostalih područja javnoga života
  • svim kandidatima bit će omogućeno podjednako vrijeme za odgovor i repliku
  • u slučaju drugog izbornog kruga, RTL će na sučeljavanje pozvati dva kandidata koji su se plasirali u drugi izborni krug.

ISTRAŽIVANJA JAVNOG MNIJENJA

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Sastavni dio u praćenju predizborne kampanje su  istraživanja javnog mnijenja koja se ne mogu ignorirati - ona su u interesu javnosti i gledatelji o rezultatima takvih anketa trebaju biti informirani.  Ključni su kontekst kao i načina izvještavanja. 

Pri interpretaciji će se voditi računa o pitanjima, rezultatima i trendu. Naziv agencije, reprezentativni uzorak i statistička greška bit će jasno grafički označeni tijekom cijelog trajanja prezentacije.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Informativni program RTL-a objavit će samo ona istraživanja javnog mnijenja koja su provedena uz poštivanje najviših profesionalnih standarda i na reprezentativnom uzorku.

POLITIČKA KOREKTNOST

Tekst se nastavlja ispod oglasa

U izvještavanju o predizbornim i izbornim aktivnostima Informativni program RTL-a neće davati prostor izjavama, govorima i komentarima koji vrijeđaju ili diskriminiraju na nacionalnoj, vjerskoj, spolnoj i svakoj drugoj osnovi.

NEPRISTRANOST NOVINARA I UREDNIKA

Novinari i urednici Informativnog programa RTL-a nisu politički angažirani. Ukoliko se netko od njih ipak uključi u predizbornu kampanju nekog predsjedničkog kandidata, zbog izbjegavanja sukoba interesa do završetka izbornog procesa neće obavljati svoj novinarski posao u Informativnom programu na RTL-a.

Uredništvo Informativnog programa RTL-a

Zagreb, 25. studenog 2019.

FNC17
Gledaj uživo 1.lipnja
VOYO logo