Policijski službenici Policijske uprave zagrebačke u noći s 26. na 27. lipnja 2021. godine intenzivno su obavljali nadzor svih sudionika u prometu, a što je rezultiralo s preko 130 utvrđenih prekršaja.
Reporterka Ivana Franić otkrila je što je policija otkrila u najnovijoj akciji potaknutoj crnim brojkama na cestama. Razgovarala je s voditeljem Službe za sigurnost cestovnog prometa Josipom Mataijom.
Što policija sve poduzima da se crni niz ne
nastavi?
Samo na području PU Zagrebačke alkotestirano je 305 osoba, 35 je
vozilo pod utjecajem alkohola i droga. Jedan od prioriteta
je sigurnost cestovnog prometa, policija puno poduzima, radimo
preventivne aktivnosti za najranjivije , a represivne aktivnosti
za one prekršaje koji dovode do nesreća, čije su posljedice teže,
a vožnja je pod velikim brzinama, utjecajem alkohola...
Više je patrola na cesti, u zadnje vrijeme iz vikenda u vikend...
Želimo da policija bude što više na cesti, smatramo da vidljivost službenika može doprijenit sigurnosti na cesti.
Kako je tako naglo došlo do toliko tragedija?
Vjerujem da toplije vrijeme pridonosi, koncentracija je slabija, uglavnom su se dogodile zbog kršenja propisa, svaki pojedinac mora razmisliti kako vozi. Imam osjećaj da vozači i ostali misle da nesreće se događaju nekom drugome a događaju se svima nama. Svaki pojedinac može napraviti za svoju sigurnost.
Sve su češće prometne nesreće u kojima stradavaju ili su krivi vozači motociklista?
Istaknuo bih ove dvije prometne gdje su pješaci smrtno stradali pri naletu motocikla, to nije uobičajeno, plus nesreće od prošlog vikenda. Nesvakidašnje stvari, to je promet. Apel svima - držite se propisa.
U većini slučaja su krivci, najčešće jer su vozili velikim brzinama, isto tako u nekim nesrećama su bili pod alkoholom, nisu nosili kacigu, ali i zbog ostalih sudionika su stradali pri uzimanju prednosti, ulaska u promet. Uglavnom je to vezano za brzinu.
Trebaju li kazne biti još više, motociklist s Jaruna koji je na zebri usmrtio djevojku može dobiti najviše 8 godina?
Ne bih komentirao kazne. Mislim da su primjerene. Mi smo podigli kazne prije dvije godine za najgore prkršaje, svjesni smo da nećemo sve riješiti kaznama. Svi skupa moramo raditi za sigurnost u prometu.
Apel i za pješake, stradaju i oni ne svojom krivnjom, ali najčešće svojom jer pretrčavaju gdje nije dozvoljeno. Savjet , bez obzira na svjetlo, zebru, prije treba provjeriti prometnu situaciju.
Mobitel kod pješaka?
Bazirajmo se više na mobitele kod vozača. Razgovor na mobitel
koji nije dozvoljen možemo dovesti u vezu s teškim prometnim
nesrećama.