EuroRAP projekt jedan je od vaznijih alata da se unaprijedi cestovna infrastruktura, odnosno da se smanji broj stradalih na hrvatskim cestama.
Karte EuroRAP-a prikazuju rizik koji nastaje kao posljedica interakcije sustava covjek, vozilo i cesta. Razliciti tipovi karata pripremaju se ovisno o ciljanoj publici.
Sto pokazuje nova karta rizika?
Ukupno se smanjio postotak najopasnijih crnih dionica, a to je pokazatelj da se u prethodnom razdoblju nesto napravilo na poboljsanju cestovne infrastrukture. Isto tako, zbog postrozenog sustava ocjenjivanja pao je i postotak cesta s niskim rizikom.
Na osnovu statistickih podataka o intenzitetu prometa i prometnim nesrecama na pojedinim dionicama gotovo je tragicna situacija na Jadranskoj magistrali (D8) koja je velikim dijelom u 'crnom'. Posebno su opasne dionice od Rijeke do Senja, od Karlobaga do Starigrada, od Sibenika do Trogira, a dio od Splita do Ploca je takoder u 'crnom' ili je tek nijansu bolji.
Opasnom se pokazala dionica od Dubrovnika do granice s Crnom Gorom. Crne se i cesta D23 od Duge Rese do Josipdola, D6 do slovenske granice, dio D5 od Daruvara do Pakraca te od Virovitice do madarske granice.
Crne se i dijelovi D1 u Zagorju, kao i cesta D7 od Belog Manastira do madarske granice, dio ceste do Metkovica...
Premda na autocestama nema 'crnih' dionica (kao i na ostalim cestama), HAK sugerira na oprez.
Drzavne ceste biljeze pozitivan trend
Situacija na drzavnim cestama nesto je drugacija, ondje se moze vidjeti pozitivan trend povecanja stupnja sigurnosti koji proizlazi iz vise cimbenika. Na dijelu prometne mreze drzavnih cesta ulozeni su znacajniji napori u smislu infrastrukturnih poboljsanja. Jedan od vaznijih cimbenika jest i cinjenica da je uz kontinuirani rast prometa na mrezi drzavnih cesta doslo do smanjenja ukupnog broja teskih i najtezih nesreca.
Tu jos treba dodati i obnovu voznog parka, te ostale preventivno-represivne mjere koje su se provodile.
HAK apelira na povecani oprez
HAK upozorava sve vozace na povecani oprez, i to ne samo na najlosije ocijenjenim dionicama, nego i na dionicama koje nemaju maksimalnu ocjenu. Na dijelovima cesta koje su najlosije ocijenjene vozaci bi trebali maksimalno pripaziti, smanjiti brzinu i pripaziti na sve nesavrsenosti cestovne infrastrukture koja vam nece pomoci ako pogrijesite i izgubite kontrolu nad vozilom.
Dodajmo da je Hrvatski autoklub pristupio je udruzi EuroRAP 2005. godine. Uloga HAK-a je prikupljanje potrebnih podataka o prometnim nesrecama i cestama temeljem kojih se izraduju potrebni proracuni. Ti proracuni sluze kao baza za izradu potrebnih mapa. Jednako vazno djelovanje HAK-a odnosi se na senzibiliziranje javne vlasti, drzavnih organa i tijela te strucne javnosti za proaktivno djelovanje na poboljsanju sigurnosti cestovnog prometa, odnosno cestovne infrastrukture implementacijom EuroRAP metodologije.
http://www.hak.hr/sigurnost-u-prometu/projekti/eurorap/