POGLEDAJTE PELJEŠKI MOST; U Neretvanskom kanalu ponosno strši 12 stupova, a gradi ga 700 marljivih radnika: /

'Pripremili smo i alternativni plan'

Image
Foto: Milan Sabic/PIXSELL

Iako je korona usporila dolazak radnika i konstrukcija iz Kine, u Hrvatskim cestama uvjereni su kako se s pandemijom uspješno bore

21.10.2020.
9:08
Milan Sabic/PIXSELL
VOYO logo

Sve smo bliže spajanju dviju obala na gradilištu Pelješkoga mosta. Cestovno povezivanje krajnjeg juga Hrvatske s ostatkom državnog teritorija nije zaustavila čak ni pandemija. Radovi na mostu i pristupnim cestama u punom su pogonu. Kineski izvođač ubrzao je radove kako bi se nadoknadilo kašnjenje i kako bi projekt vrijedan gotovo četiri milijarde kuna bio gotov u roku, najkasnije do proljeća 2022. godine, javlja RTL.

Galerija

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Image

PELJEŠKI MOST POPRIMA SVOJ OBLIK: Pogledajte najnovije fotografije projekta vrijednog gotovo četiri milijarde kuna

Image

PELJEŠKI MOST POPRIMA SVOJ OBLIK: Pogledajte najnovije fotografije projekta vrijednog gotovo četiri milijarde kuna

Dvanaest stupova ponosno strši u Neretvanskom kanalu. Na Pelješkom mostu trenutačno radi oko 700 kineskih radnika. Posljednja pošiljka iz Kine stigla je početkom ovog mjeseca, a radi se o 13 čeličnih konstrukcija. "Pa već tijekom idućeg tjedna očekuje se prvo postavljanje najduže čelične konstrukcije od 52 metra predviđene za postavljanje na prvi stup s vanjske strane, bliže kopnu", rekao je Davor Perić, inženjer građevine u Hrvatskim cestama.

Promet već do proljeća 2022.?

Promet preko Pelješkog mosta dugog 2404 metra bit će moguć i prije dovršetka 30 kilometara pristupnih cesta. "Mi smo pripremili alternativni plan da bismo izmjenom dokumentacije napravili čvor Brijesta prema kojem bi se most mogao spojiti privremeno na lokalnu prometnicu. Ja mislim da ćemo najranije moći doći do proljeća 2022. godine", kazao je predsjednik uprave Hrvatskih cesta Josip Škorić.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Konture mosta značajno će se promijeniti kad se čeličnim konstrukcijama spoje prvi stupovi. "Vidjeli ste i sami da su praktično svi bazni segmenti na pilonskom stupovima montirani, da se betoniraju piloni, da bi se s početkom sljedeće godine počelo i s vješanjem rasponske konstrukcije na središnjem dijelu mosta", dodao je Škorić.

"Spajanje stupova očekujemo na ovom prvom dijelu na rasponu između prva dva stupa s kopnene i morske strane. A ostatak očekujemo iduće godine", rekao je Perić.

Radovi napreduju prema planu

Iako je korona usporila dolazak radnika i konstrukcija iz Kine, u Hrvatskim cestama uvjereni su kako se s pandemijom uspješno bore. "Sve se radi prema planu. Radovi napreduju kako smo i očekivali", rekao je Wang Xuefeng, tehnički direktor CRBC-a.

U obilasku gradilišta, ministar Oleg Butković uvjeren je da će cijeli projekt, koji će u konačnici stajati 525 milijuna eura, završiti prije roka. "Usprkos svemu, stvari idu dobro, napredujemo i to je najvažnije. Bit će sve gotovo, bit će, to je sigurno", kazao je ministar Butković.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Ukupna dužina trase projekta iznosi 32 kilometra, od mjesta Duboka do mjesta Doli, i zaobići će Neumski koridor.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
Dosje jarak
Gledaj odmah bez reklama
VOYO logo