Davorin Kolić, građevinski stručnjak za tunele i podzemne građevine, ne misli da je metro u Zagrebu utopija. Prema njemu, podzemni dio trase, koji i asocira na underground željeznicu, obuhvatio bi uži dio centra, jezgru kojoj gravitira puno ljudi i u kojoj zbog uskih ulica i starih zgrada ne bi bili mogući nadzemni zahvati.
"Izvan centra pruga bi pratila postojeće tramvajske trase, nad površinom ili u kombinaciji", objasnio je Kolić za Večernji list.
'ZET nema ni resurse, ni ljude, ni znanje'
Kaže, projekt se može financirati ili kreditom ili davanjem koncesije, pa i javno-privatnim partnerstvom, no Grad treba razviti posebnu strategiju prometnih potreba, u koju bi se uklopio i metro.
"ZET nema ni resurse, ni ljude, ni znanje, jer da ima, već bi dio pruge spustio pod zemlju", otvoreno kaže Kolić.
Što se tiče značajki ZG-metroa, s prosječnom brzinom od 40 kilometara na sat, naspram sadašnje tramvajske od osam do 11 km/h, i brzina prolaska vlakova, veličine nekoliko tramvaja, od primjerice Žitnjaka do Črnomerca bila bi samo desetak minuta. Time bi kod mnogih nestala i potreba za osobnim vozilima.