Gužve kakve se ne pamte u hrvatskim trgovačkim centrima za božićni su vikend oborile rekord u potrošnji star 10 godina. Kako su građani za ove blagdane odustali od štednje,sve je izglednije da će se ostvariti predviđanja prema kojima će ukupna potrošnja u prosincu dosegnuti čak 13, 5 milijardi kuna.
Ekonomski analitičari priznaju da je do veće potrošnje došlo zahvaljujući nekim vladinim mjerama, no ovo je trend koji se neće moći održati iz godine u godinu.
"Ja mislim da će doći do stagnacije potrošnje, jednostavno će se kućanstva potrošiti, a vidimo i rast zaduženja kod kućanstava što je isto jedan opasan trend", kazao je ekonomski analitičar Damir Novotny.
Na ovom valu potrošnje građani će nastaviti s kupovinom na
sezonskom sniženju. Iako je većina trgovina bila zatvorena, na
njihovim su izlazima već izvješeni popusti koji vrijede od
danas.
Najtraženija roba zimskih sniženja već je uobičajeno topla
odjeća, obuća, a nakon toga i zimska oprema. Cijene i popusti
moraju biti jasno označeni, no trgovci se moraju držati još
nečega.
"Ono što znamo je da sezonsko sniženje može trajati najviše 60 dana iako trgovci imaju pravo robu koju nisu prodali prodavati I nakon isteka tog roka samo što se to onda više ne smije zvati sezonsko sniženje", kazala je Tomislava Ravlić, direktorica Sektora za trgovinu HGK.
Dodaju kako u 60 dana propisanoga trajanja sniženja redovna cijena i nova snižena cijena moraju se iskazati jasno, vidljivo i čitljivo.