Radovi na probijanju druge cijevi tunela Učka počinju nakon što su Republika Hrvatska i tvrtka Bina Istra potpisale izmjene ugovora o koncesiji na Istarskom ipsilonu, što je potom omogućilo realizaciju investicije podfaze 2B2-1 vrijedne 1,5 milijardi kuna. Tim je izmjenama rok koncesije produljen za pet godina, a njima je predviđeno i refinanciranje cijelog projekta Istarski ipsilon.
Prema podacima Ministarstva mora, prometa i infrastrukture, podfaza 2B2-1 sastoji se od gradnje drugog kolničkog traka od čvora Vranja do tunela Učka, dionice duge osam kilometara na sjeveroistočnoj strani autoceste koja uključuje i gradnju druge cijevi tunela Učka s opremom i poprečnim vezama te gradnju novog odmorišta na kvarnerskoj strani tunela.
Radovi na toj fazi trebali bi trajati tri i pol godine, a u Ministarstvu kažu da će na njima biti angažirano u prosjeku oko 500 radnika te stotinjak građevinskih strojeva od kojih će 10 biti posebne bušilice za probijanje druge cijevi tunela Učka istodobno s kvarnerske i istarske strane. Očekuje se da će ta investicija utjecati na rast BDP-a za 0,5 posto.