PELJEŠKI MOST IZRONIO IZ MORA: /

Bit će gotov za manje od dvije godine? Pogledajte kakav je to zapravo proces

Image
Foto: Ivo Čagalj/PIXSELL

Nakon što su u svibnju zabijeni svi piloti, počelo je postavljanje naglavnih ploča

8.7.2019.
15:47
Ivo Čagalj/PIXSELL
VOYO logo

Most je tako provirio iz mora za manje od godinu dana otkako je kineska tvrtka China Road and Bridge Corporation (CRBC) počela s poslom. Iz Hrvatskih cesta su za Večernji rekli kako je trenutačno na mjestu mosta čak 21 plovilo, uglavnom plovne dizalice, barže za prijevoz elemenata konstrukcije, trajekti, remorkeri i klapete.

Kompliciran proces

Grupe pilota svakog stupa na vrhu će se povezati velikom armirano-betonskom naglavnom pločom, čiji se dio nalazi se nad morem, a dio neposredno ispod površine. Betonske ploče dimenzija 29 puta 13 metara, debljine 4-5 metara omogućuju da se opterećenje s dna stupa jednako rasporedi na sve pilote, a luže i za zaštitu od udara brodova.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

S obzirom na tako velike dimenzije, oplata se montira udijelovima na vrhove pilota koji izviruju iz mora. Tim se dijelovima formira sanduk iz kojeg se mora ispumpati more da bi se mogla postaviti armatura. Potom slijedi betoniranje naglavnice, a zatim postavljanje stupova.

Image
KINEZI ZABILI ZADNJI PILOT PELJEŠKOG MOSTA 12 DANA PRIJE ROKA: /

Gradnja pristupnih cesta još nije počela, čekaju se Hrvatske ceste

Image
KINEZI ZABILI ZADNJI PILOT PELJEŠKOG MOSTA 12 DANA PRIJE ROKA: /

Gradnja pristupnih cesta još nije počela, čekaju se Hrvatske ceste

Malo hrvatskih radnika

U Hrvatskim cestama kažu da su od početka radova na mostu, krajem srpnja prošle godine, dosad zabijeni svi čelični piloti, a na nekima je potrebno izvršiti i bušenje, što je planirano za 26. srpnja. Doznaje se i da su tijekom lipnja nastavljeni radovi na iskopu građevne jame promjera 11 metara i visine osam metara na mjestu gdje će stajati jedan kopneni stup mosta. Dosad su izvedeni i radovi bušenja u stijeni na poziciji četvrtog stupa. Nakon toga je dio tog testnog pilota izbetoniran.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Na poziciji jednog stupa iskopan je sav sedimentni materijal. Uz to, prošlog je mjeseca izrađeni su kompleti armaturnih koševa za pilote, a nedavno je počela i njihova ugradnja te betoniranje na pojedina mjesta gdje će u budućnosti stajati stupovi mosta. Na jednom od njih počela je i montaža segmenta predgotovljene oplate naglavnice pilota.

Samo 44 radnika iz Hrvatske

Na gradilištu Pelješkog mosta trenutačno je 385 radnika, od čega samo 44 iz Hrvatske, dok ih je 341 iz Kine. Osim plovila, na gradilištu su angažirana tri bagera, pet samohodnih dizalica, dva utovarivača, šest kamiona kipera, devet kamiona za prijevoz betona, dva RCD seta za iskop unutrašnjosti pilota i tri stacionarne pumpe. U Hrvatskim cestama očekuju da bi Pelješki most trebao biti gotov za nešto manje od dvije godine.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
Sjene prošlosti
Gledaj odmah bez reklama
VOYO logo
Još iz rubrike