Most je tako provirio iz mora za manje od godinu dana otkako je kineska tvrtka China Road and Bridge Corporation (CRBC) počela s poslom. Iz Hrvatskih cesta su za Večernji rekli kako je trenutačno na mjestu mosta čak 21 plovilo, uglavnom plovne dizalice, barže za prijevoz elemenata konstrukcije, trajekti, remorkeri i klapete.
Kompliciran proces
Grupe pilota svakog stupa na vrhu će se povezati velikom armirano-betonskom naglavnom pločom, čiji se dio nalazi se nad morem, a dio neposredno ispod površine. Betonske ploče dimenzija 29 puta 13 metara, debljine 4-5 metara omogućuju da se opterećenje s dna stupa jednako rasporedi na sve pilote, a luže i za zaštitu od udara brodova.
S obzirom na tako velike dimenzije, oplata se montira udijelovima na vrhove pilota koji izviruju iz mora. Tim se dijelovima formira sanduk iz kojeg se mora ispumpati more da bi se mogla postaviti armatura. Potom slijedi betoniranje naglavnice, a zatim postavljanje stupova.
Malo hrvatskih radnika
U Hrvatskim cestama kažu da su od početka radova na mostu, krajem srpnja prošle godine, dosad zabijeni svi čelični piloti, a na nekima je potrebno izvršiti i bušenje, što je planirano za 26. srpnja. Doznaje se i da su tijekom lipnja nastavljeni radovi na iskopu građevne jame promjera 11 metara i visine osam metara na mjestu gdje će stajati jedan kopneni stup mosta. Dosad su izvedeni i radovi bušenja u stijeni na poziciji četvrtog stupa. Nakon toga je dio tog testnog pilota izbetoniran.
Na poziciji jednog stupa iskopan je sav sedimentni materijal. Uz to, prošlog je mjeseca izrađeni su kompleti armaturnih koševa za pilote, a nedavno je počela i njihova ugradnja te betoniranje na pojedina mjesta gdje će u budućnosti stajati stupovi mosta. Na jednom od njih počela je i montaža segmenta predgotovljene oplate naglavnice pilota.
Samo 44 radnika iz Hrvatske
Na gradilištu Pelješkog mosta trenutačno je 385 radnika, od čega samo 44 iz Hrvatske, dok ih je 341 iz Kine. Osim plovila, na gradilištu su angažirana tri bagera, pet samohodnih dizalica, dva utovarivača, šest kamiona kipera, devet kamiona za prijevoz betona, dva RCD seta za iskop unutrašnjosti pilota i tri stacionarne pumpe. U Hrvatskim cestama očekuju da bi Pelješki most trebao biti gotov za nešto manje od dvije godine.