Iako u Hrvatskoj kronično nedostaje pekara, s druge strane svjedočimo pravoj maloj "pekarskoj" renesansi.
Zanimljivu, kreativnu i profitabilnu pekaru o kojoj će svi pričati možda nije lako, ali je vrlo moguće, napraviti i u našoj domovini o čemu svjedoče mladi ljudi koji su svoju strast prema kruhu pretvorili u posao, na jedan posve drukčiji način.
Pekarstvo je danas svojevrsna umjetnost, stvoriti savršen spoj sastojaka koji će svojim okusom oduševiti svakog kupca, ne bi li se on u istu ponovno vratio, nije lak zadatak, a oni koji su se usudili to probati, podjelili su s nama svoju priču.
Majstorski kruh
Pekarnica Bread Club rodila se kao logičan nastavak ranijih interesa i ljubavi prema kruhu sestara Anamarie Palić i Zrinke Zajec, koje su pokrenule Kruh na Treću, te Karla Vulina koji u Pakoštanima vodi uspješnu obiteljsku pekarnicu Kroštula.
"Dobili smo potvrdu da su ljudi spremni i željni kvalitetnog kruha i srodnih proizvoda. Naša je posebnost, barem za naše podneblje, što u proizvodnji kruha ne koristimo nikakve kemijske dodatke (aditive), čak niti industrijski kvasac. Općenito govoreći, naš kruh je doslovno sastavljen od brašna, vode i soli jer želimo ljudima ponuditi prije svega zdrav i kvalitetan proizvod.
Mjesta za dobre, kvalitetne proizvode uvijek ima, pa tako i za pekarnice ovog tipa. Očito je kod dijela publike došlo do zasićenja industrijskim pekarskim proizvodima koji sve manje sliče i imaju okus po kruhu te su ljudi spremni izdvojiti i koju kunu više za pravi, majstorski kruh.
Kao uostalom i u svakom poslovnom pothvatu, proizvod je samo dio cijele priče i potrebno je posložiti više faktora kako bi priča uspjela. Mi smo vrlo zadovoljni reakcijom kupaca i potražnjom za našim proizvodima tako da možemo reći da je odluka krenuti ovim putem bila ispravna", kazali su nam iz pekarnice.
Kupci prepoznali strast
Inicijativa je bila, navode, oprezna i skromna s obzirom na to da ne postoji sličan koncept pekarnice na kojemu su mogli temeljiti očekivanja.
Isto tako smatraju kako im se malo i posrećilo s obzirom na to da su kupci u cijelosti prepoznali njihovu strast za kruhom. Na kraju krajeva, i u samom dućanu, dok kupuju, kupci iz prve ruke mogu vidjeti nastanak proizvoda i sve faze procesa.
"Naš savjet svim mladima, ali i svima zainteresiranima jest da, prije nego što krenu u ovakav posao, svakako probaju upoznati pekarsko okruženje.
Pekarnica, osobito majstorskog tipa, ima svoje specifičnosti i potrebna je iskrena ljubav prema ovom poslu kako bi, uz sav napor i trud, mogli u konačnici uživati u stvaranju tako plemenite i obožavane namirnice. I definitivno se educirati u svakoj prilici i iz svih dostupnih izvora jer pekarstvo je dinamičan proces koji konstantno evoluira i napreduje te se i mi moramo razvijati s njim", zaključila je kreativna ekipa iza Bread Cluba.
Perspektivno zanimanje?
Baš kao što i ekipa iz Bread Cluba kaže, ljudi danas prepoznaju kvalitetu. Izbor prirodnih sastojaka spojen s tradicionalnom pripremom pretvorio je kvalitetne pekare u traženo osoblje.
Stručna znanja u 21. stoljeću postaju atraktivna, a mladi, sposobni i kreativni ljudi, snaga su koja je potrebna ne bi li se pokrenuo pozitivni zamah u Hrvatskoj.
Koliko je to važno govori i činjenica da Ministarstvo gospodarstva, poduzetništva i obrta već treću godinu zaredom provodi projekt "Poticanja obrazovanja za vezane obrte temeljene na sustavu naukovanja".
Projekt u sklopu kojeg se odobrava stipendiranje učenika koji se obrazuju u deficitarnim obrtničkim zanimanjima, a kroz koji Ministarstvo gospodarstva, poduzetništva i obrta potiče školovanje učenika strukovnih škola koji se obrazuju u deficitarnim zanimanjima po jedinstvenom modelu obrazovanja (JMO) s 1500 kuna mjesečno, odnosno s 18.000 kuna godišnje, zasigurno će privući neke nove mlade talente i buduće pekare koji će možda baš kroz svoje pekarnice i svoj rad oživjeti naše okusne pupoljke baš na način na koji je to napravila i ekipa Bread Cluba.
Sadržaj je isključiva odgovornost Ministarstva gospodarstva, poduzetništva i obrta.