Registracija
Ako imaš Voyo pretplatu, registriraj se istim e-mailom i čitaj net.hr bez oglasa! Saznaj više
Toggle password visibility
Toggle password visibility
Već imaš račun?
Obnovi lozinku
PAZITE KOLIKO DUGO OBNAVLJAJU JEDAN KILOMETAR OVE CESTE: /

A tek kad vidite kako joj je skočila cijena...

Nakon što su radovi na rekonstrukciji Krešimirove ulice u Rijeci trebali završiti u travnja, potom u lipnju, zatim i u kolovozu, Hrvatske ceste su rok za završetak radova prebacile na 7.

403 Forbidden

403 Forbidden


nginx
403 Forbidden

403 Forbidden


nginx

Niti nakon više od godinu dana ne nazire se kraj rekonstrukciji Krešimirove ulice, koja je započela još krajem svibnja prošle godine i vrijedna je 45,7 milijuna kuna. Za završetak radova na 1400 metara dugoj prometnici, prvotni je rok bio postavljen na kraj travnja, da bi bio pomaknut prvo u lipanj, zatim kolovoz, a sad je investitor Hrvatske ceste, "rezanje vrpce" prebacio za 7. rujna.

Osim rokova, pomaknuta je i cijena radova. GP Krk i slovenska Godina su svoj dio radova s početnih 34,8 poskupjeli na 36,57 milijuna kuna i to bez PDV-a. Nešto više od 16 milijuna kuna uložile su Hrvatske ceste za rekonstrukciju kolnika i rubnjaka te obnovu prometne signalizacije, dok se najveći dio poskupljenja, s 18,135 na 19,902 milijuna kuna, odnosi na izgradnju kanalizacijskog kolektora, rekonstrukciju vodovodnog sustava i polaganje optičkog kabela za koje je zaduženo Komunalno poduzeće Vodovod i kanalizacija (ViK). Još 200.000 kuna osigurao je Grad Rijeka za 200 metara dug sustav oborinske kanalizacije.

A dok se radovi odugovlače, a njihovi troškovi podižu, Riječani i gosti prometuju inače jednom od najzagušenijih ulica, uz ograničenja, gužve i privremene regulacije, koje uzrokuju kaos na relaciji između centra i zapadnih dijelova grada.

Radili naslijepo

Iako je krajnje neobično da radovi na 1400 metara ceste traju već više od godinu dana, u obranu izvođača i investitora treba reći kako je to prva ozbiljnija rekonstrukcija Krešimirove ulice u 120 godina, koliko postoji. Naime, ne postoje nacrti položaja postojećih instalacija, građevinari su nailazili na vodotoke, a često je prodirala i morska voda. Nepovoljno vrijeme te kašnjenja u isporuci materijala zbog epidemije koronavirusa dodatno su prolongirala radove.

ViK je već završio većinu radova koji predstavljaju prvi dio puno većeg projekta "Poboljšanje vodno-komunalne infrastrukture na području aglomeracije Rijeka", vrijednog 1,76 milijardi kuna, od čega 71 posto dolazi iz Operativnog programa Konkurentnost i kohezija za razdoblje 2014. – 2020. Europske unije. A sudeći po odgovoru kojeg je Novi list dobio od Hrvatskih cesta, njihovi će radovi još potrajati. Naime, od otprilike 1400 metara prometnice, armirano-betonsku ploču su izveli na svega 976 metara južnog traka i 520 metara sjevernog. Dakle, asfaltiranju nisu ni blizu, a kamoli postavljanju prometne signalizacije te komunalne opreme. Naveli su da će cijela ulica u završnoj fazi radova biti zatvorena za sav promet, no propustili su reći kada će se to dogoditi i na koliko dana.

Skuplje cijevi iz Turske

Riječane je osim gužvi, naživcirala i činjenica da umjesto plastičnih kanalizacijskih i vodovodnih cijevi domaćih proizvođača, ViK ispod ceste ugrađuje četiri puta skuplje cijevi uvezene iz Turske. Prema riječima predstavnika domaće tvrtke Vargon, ugrađene su poliesterske i ductilne cijevi kakve i oni sami proizvode i kakve se ugrađuju diljem Europe, zbog čega su prigovorili i tome što cijevi nisu uvezene iz EU. Dapače, domaći se proizvođači žale i da su odmah bili onemogućeni konkurirati na natječaju za dobavljače, jer će 300 kilometara cijevi istog turskog proizvođača biti ugrađeno u veći dio već spomenutog projekta "Poboljšanje vodno-komunalne infrastrukture na području aglomeracije Rijeka".

"Ne tražimo privilegirani položaj, već samo da nam se omogući da ravnopravno sudjelujemo u ponudama. Ovako smo u startu eliminirani, iako naše cijevi zadovoljavaju sve standarde za ugradnju na najvećem dijelu dionica ovog velikog projekta", poručio je direktor proizvodnje u Vargonu, Davor Ćuška.

 

403 Forbidden

403 Forbidden


nginx
Još iz rubrike
Pročitaj i ovo
403 Forbidden

403 Forbidden


nginx
403 Forbidden

403 Forbidden


nginx
Regionalni portali
403 Forbidden

403 Forbidden


nginx
Još iz rubrike