Niti nakon više od godinu dana ne nazire se kraj rekonstrukciji Krešimirove ulice, koja je započela još krajem svibnja prošle godine i vrijedna je 45,7 milijuna kuna. Za završetak radova na 1400 metara dugoj prometnici, prvotni je rok bio postavljen na kraj travnja, da bi bio pomaknut prvo u lipanj, zatim kolovoz, a sad je investitor Hrvatske ceste, "rezanje vrpce" prebacio za 7. rujna.
Osim rokova, pomaknuta je i cijena radova. GP Krk i slovenska Godina su svoj dio radova s početnih 34,8 poskupjeli na 36,57 milijuna kuna i to bez PDV-a. Nešto više od 16 milijuna kuna uložile su Hrvatske ceste za rekonstrukciju kolnika i rubnjaka te obnovu prometne signalizacije, dok se najveći dio poskupljenja, s 18,135 na 19,902 milijuna kuna, odnosi na izgradnju kanalizacijskog kolektora, rekonstrukciju vodovodnog sustava i polaganje optičkog kabela za koje je zaduženo Komunalno poduzeće Vodovod i kanalizacija (ViK). Još 200.000 kuna osigurao je Grad Rijeka za 200 metara dug sustav oborinske kanalizacije.
A dok se radovi odugovlače, a njihovi troškovi podižu, Riječani i gosti prometuju inače jednom od najzagušenijih ulica, uz ograničenja, gužve i privremene regulacije, koje uzrokuju kaos na relaciji između centra i zapadnih dijelova grada.
Radili naslijepo
Iako je krajnje neobično da radovi na 1400 metara ceste traju već više od godinu dana, u obranu izvođača i investitora treba reći kako je to prva ozbiljnija rekonstrukcija Krešimirove ulice u 120 godina, koliko postoji. Naime, ne postoje nacrti položaja postojećih instalacija, građevinari su nailazili na vodotoke, a često je prodirala i morska voda. Nepovoljno vrijeme te kašnjenja u isporuci materijala zbog epidemije koronavirusa dodatno su prolongirala radove.
ViK je već završio većinu radova koji predstavljaju prvi dio puno većeg projekta "Poboljšanje vodno-komunalne infrastrukture na području aglomeracije Rijeka", vrijednog 1,76 milijardi kuna, od čega 71 posto dolazi iz Operativnog programa Konkurentnost i kohezija za razdoblje 2014. – 2020. Europske unije. A sudeći po odgovoru kojeg je Novi list dobio od Hrvatskih cesta, njihovi će radovi još potrajati. Naime, od otprilike 1400 metara prometnice, armirano-betonsku ploču su izveli na svega 976 metara južnog traka i 520 metara sjevernog. Dakle, asfaltiranju nisu ni blizu, a kamoli postavljanju prometne signalizacije te komunalne opreme. Naveli su da će cijela ulica u završnoj fazi radova biti zatvorena za sav promet, no propustili su reći kada će se to dogoditi i na koliko dana.
Skuplje cijevi iz Turske
Riječane je osim gužvi, naživcirala i činjenica da umjesto plastičnih kanalizacijskih i vodovodnih cijevi domaćih proizvođača, ViK ispod ceste ugrađuje četiri puta skuplje cijevi uvezene iz Turske. Prema riječima predstavnika domaće tvrtke Vargon, ugrađene su poliesterske i ductilne cijevi kakve i oni sami proizvode i kakve se ugrađuju diljem Europe, zbog čega su prigovorili i tome što cijevi nisu uvezene iz EU. Dapače, domaći se proizvođači žale i da su odmah bili onemogućeni konkurirati na natječaju za dobavljače, jer će 300 kilometara cijevi istog turskog proizvođača biti ugrađeno u veći dio već spomenutog projekta "Poboljšanje vodno-komunalne infrastrukture na području aglomeracije Rijeka".
"Ne tražimo privilegirani položaj, već samo da nam se omogući da ravnopravno sudjelujemo u ponudama. Ovako smo u startu eliminirani, iako naše cijevi zadovoljavaju sve standarde za ugradnju na najvećem dijelu dionica ovog velikog projekta", poručio je direktor proizvodnje u Vargonu, Davor Ćuška.