Pilot MiG-a Hrvatskog ratnog zrakoplovstva čiji se motor iznenada ugasio u srijedu tijekom leta uspio ga je ponovno upaliti te uspješno sletjeti u zračnu bazu na Plesu čime je izbjegnuta tragedija.
U Ministarstvu obrane ovaj incident nisu potvrdili, ali ni demantirali gašenje motora, već kažu samo da se dogodio "jedan tehnički problem", a unatoč prethodnoj najavi da će MiG-ovi HRZ-a letjeti ovaj tjedan od ponedjeljka do petka, danas ipak nisu letjeli.
'Možemo potvrditi da se dogodio jedan tehnički problem na zrakoplovu tijekom leta nakon čega se zrakoplov vratio u zračnu bazu na Plesu. U ovom trenutku još uvijek se obavljaju svi potrebni tehnički pregledi kako bi se utvrdilo zbog čega je došlo do toga', stoji u odgovoru odnosa s javnošću MORH-a, javlja Dnevnik.hr.
Izvješće Mirka Šundova
Ovaj se incident dogodio samo nekoliko dana nakon što je načelnik Glavnog stožera Oružanih snaga, Mirko Šundov, u svojem izvješću upozorio na velike probleme kod MiG-ova te objavio da od njih 12 lete tek četiri. Predsjednica Kolinda Grabar-Kitarović, rekla je da je ono što je vidjela u tom izvješću prilično zabrinjavajuće.
'Četiri MiG-a su ispravna, imamo dva borbena dvojca, možemo izvršavati NATO i ostale zadaće, međutim nažalost to ne može biti dugoročno rješenje. Trebamo razmišljati o rješenjima kako premostiti dok Hrvatska ne nabavi novu eskadrilu borbenih zdrakoplova', rekla je u srijedu Grabar-Kitarović, dodajući da će o tome uskoro raspravljati i Vijeće za obranu.
'Stanje je zabrinjavajuće'
Na sličan način stanje je opisao i Damir Krstičević, ministar obrane, uoči današnje sjednice Vlade.
'Što se tiče MiG-ova, stanje je zabrinjavajuće. Znate da imamo hrvatske pilote i i da su oni sjajni ljudi, odlično rade svoj posao. Možete samo zamisliti kako je tim ljudima svaki dan kada trebaju ući u MiG i izvršiti svoje zadaće, a ne znaju hoće li sletjeti. Treba li nam još jedan slučaj kojeg smo imali, da nam avion padne, pilot pogine ili da, s druge strane, taj MiG padne na neko naseljeno mjesto', rekao je Krstičević.
Motor na hrvatskim MiG-ovima znao se gasiti i ranije, a javnosti su poznata dva slučaja danas umirovljenog pilota Ivana Selaka kojem se jednom motor ugasio kada je letio na visini od 13 tisuća metara i to brzinom dva puta većom od brzine zvuka, a drugi put na čak 18 tisuća metara.