Prve ocjene u virtualnoj nastavi učenici će početi dobivati tek iza Uskrsa, a idući tjedan, koji prethodi tome blagdanu, bit će tjedan ponavljanja i planiranja te se od učitelja i nastavnika očekuje da učenicima ne daju nove zadatke, objavila je u četvrtak ministrica znanosti i obrazovanja Blaženka Divjak u pismu koje je uputila ravnateljima osnovnih i srednjih škola.
"Idući tjedan malo ćemo relaksirati raspored, napraviti predah kako bi učenici ponovili ono što im je još eventualno zaostalo", objasnila je Divjak.
Ono što se očekuje s najviše nestrpljenja jest model ocjenjivanja i vrednovanja u virtualnoj nastavi, koji će ministrica predložiti danas (petak) u obliku uputa za vrednovanje i ocjenjivanje u virtualnom okruženju.
Iako u četvrtak ministrica nije željela govoriti o konkretnim prijedlozima u vezi ocjenjivanja u virtualnoj sferi, kojega u protekla tri tjedna nastave na daljinu nije bilo, iz nekoliko izvora Jutarnji list doznaje određene detalje.
Tako će posve sigurno svi predmeti do kraja nastavne godine morati imati najmanje jednu ocjenu iz aktivnosti učenika, s obzirom da se, kako je to više puta naglašavala Divjak, u nastavi na daljinu naglasak stavlja na aktivnost te kompetencije za cjeloživotno učenje a ne na ocjenjivanje detalja i činjenica.
Uz to, u razrednoj nastavi, od 1. do 4. razreda osnovne škole, neće se provoditi usmeni ni pismeni ispiti i to do kraja nastavne godine ako će se ona morati izvoditi kao nastava na daljinu. Što se tiče zaključnih ocjena učenika, one će se zaključiti na temelju već ranije dobivenih ocjena, plus ocjene koje će učenik dobiti u nastavi na daljinu.
Posve je izvjesno i kako će u ocjenjivanju učenika, osobito u predmetnoj nastavi, koristiti i digitalni alati poput besplatnog programa za matematiku Matific (omogućuje, uz ostalo, dodjelu zadataka koji traju ukupno 15 minuta, a automatizirana izvješća s rezultatima učenika stižu učitelju na profil), GeoGebre ili alata za izradu kvizova.
Navodno će ministričine upute biti objavljene u opsežnom dokumentu u kojemu će, uz ostalo biti navedeni i primjeri vrednovanja na pojedinim predmetima, od matematike, biologije, hrvatskoga i engleskog jezika i sl.