Dnevnik.hr piše o jednom domaćem apsurdu, odnosno prometnom pravilu koje u različitim gradovima ne vrijedi na isti način i predstavlja potencijalnu opasnost za vozače.
Uvjetno zeleno na semaforu nije svugdje isto
Naime, zelena pomoćna strelica na semaforu u Zagrebu znači jedno dok u, primjerice, Karlovcu ima posve drugu funkciju. Kada na prometnicama u Zagrebu na semaforu zasvijetli dopunska zelena strelica, vozači znaju da mogu krenuti i da imaju prvenstvo prolaska u odnosu na druge automobile. No, ako se gleda po zakonu, prednost bi u tom slučaju trebala imati vozila koja dolaze s glavne ceste.
''Zagreb je tu nastojao povećati sigurnost na svojim prometnicama, ali je onda indirektno izazvao situaciju da ti vozači koji su naučili voziti po Zagrebu u nekom drugom gradu mogu ući u nesigurnu situaciju", kazao je za Novu TV Marko Šoštarić s Fakulteta prometnih znanosti ističući da semaforski sustav mora biti jedinstven.
U Zagrebu i Osijeku jedno, u Rijeci i Karlovcu drugo
U Rijeci bi, recimo, vozač iz Zagreba imao problema s tim pravilom jer kada se ondje upali dopunska zelena strelica tamošnjim je vozačima to znak da mogu krenuti, ali s tim da prije izlaska na glavnu cestu obrate pozornost dolazi li tko iz tog smjera.
U Osijeku su pravila jednaka onima u Zagrebu, odnosno uvjetno zeleno svjetlo znači cestu s prednošću prolaska. Isto se pravilo, dake, od grada do grada različito tumači, a signalizacija nije ujednačena.
U zagrebačkom Uredu za planiranje prometa kažu da Zagrepčani moraju poštovati zakon koji kaže da je dodatna strelica uvjetna, te ne jamči prvenstvo prolaska. No, svjesni su da stvari u praksi funkcioniraju posve drukčije.
Svaki grad može uređivati promet po svome
''Zagreb je specifičan grad, on ima gust promet, tu su velika raskrižja, kolizije, i možda se tu u nekim situacijama moramo malo jače zaštititi i moramo neke kolizije jače razdvojiti da ne bi došlo do neželjenih posljedica", kaže Marijan Ključarić iz zagrebačkog Ureda za planiranje prometa.
Prema Zakonu o sigurnosti prometa na cestama, svaki grad može uređivati promet i projektirati sustav semafora kako želi.
U MUP-u su, za Novu TV, kazali kako ova situacija nije u njihovoj nadležnosti, no dodatni je apsurd u tome da upravo MUP mora odobriti plan prometa za svaki pojedini grad i županiju.