OVO MOŽE BITI KOBNO: /

Jedno prometno pravilo ne vrijedi jednako u svim hrvatskim gradovima

Image
Foto: PIXSELL, Goran Stanzl

Veliki broj prometnih nesreća i ovotjedni crni niz poginulih na cestama iznova nameće temu sigurnosti u prometu.

14.10.2016.
12:29
PIXSELL, Goran Stanzl
VOYO logo

Dnevnik.hr piše o jednom domaćem apsurdu, odnosno prometnom pravilu koje u različitim gradovima ne vrijedi na isti način i predstavlja potencijalnu opasnost za vozače.

Image
CRNI TJEDAN NA HRVATSKIM CESTAMA: /

U stravičnom nizu prometnih nesreća u samo četiri dana poginulo čak 10 osoba!

Image
CRNI TJEDAN NA HRVATSKIM CESTAMA: /

U stravičnom nizu prometnih nesreća u samo četiri dana poginulo čak 10 osoba!

Uvjetno zeleno na semaforu nije svugdje isto

Naime, zelena pomoćna strelica na semaforu u Zagrebu znači jedno dok u, primjerice, Karlovcu ima posve drugu funkciju. Kada na prometnicama u Zagrebu na semaforu zasvijetli dopunska zelena strelica, vozači znaju da mogu krenuti i da imaju prvenstvo prolaska u odnosu na druge automobile. No, ako se gleda po zakonu, prednost bi u tom slučaju trebala imati vozila koja dolaze s glavne ceste.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

''Zagreb je tu nastojao povećati sigurnost na svojim prometnicama, ali je onda indirektno izazvao situaciju da ti vozači koji su naučili voziti po Zagrebu u nekom drugom gradu mogu ući u nesigurnu situaciju", kazao je za Novu TV Marko Šoštarić s Fakulteta prometnih znanosti ističući da semaforski sustav mora biti jedinstven.

U Zagrebu i Osijeku jedno, u Rijeci i Karlovcu drugo

U Rijeci bi, recimo, vozač iz Zagreba imao problema s tim pravilom jer kada se ondje upali dopunska zelena strelica tamošnjim je vozačima to znak da mogu krenuti, ali s tim da prije izlaska na glavnu cestu obrate pozornost dolazi li tko iz tog smjera.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

U Osijeku su pravila jednaka onima u Zagrebu, odnosno uvjetno zeleno svjetlo znači cestu s prednošću prolaska. Isto se pravilo, dake, od grada do grada različito tumači, a signalizacija nije ujednačena.

U zagrebačkom Uredu za planiranje prometa kažu da Zagrepčani moraju poštovati zakon koji kaže da je dodatna strelica uvjetna, te ne jamči prvenstvo prolaska. No, svjesni su da stvari u praksi funkcioniraju posve drukčije.

Svaki grad može uređivati promet po svome

''Zagreb je specifičan grad, on ima gust promet, tu su velika raskrižja, kolizije, i možda se tu u nekim situacijama moramo malo jače zaštititi i moramo neke kolizije jače razdvojiti da ne bi došlo do neželjenih posljedica", kaže Marijan Ključarić iz zagrebačkog Ureda za planiranje prometa.

Prema Zakonu o sigurnosti prometa na cestama, svaki grad može uređivati promet i projektirati sustav semafora kako želi.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

U MUP-u su, za Novu TV, kazali kako ova situacija nije u njihovoj nadležnosti, no dodatni je apsurd u tome da upravo MUP mora odobriti plan prometa za svaki pojedini grad i županiju.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
Sjene prošlosti
Gledaj odmah bez reklama
VOYO logo