'Ovo je cisti kriminal! Trebalo bi im uzeti diplome i sve ih zatvoriti!'

12.9.2014.
15:24
VOYO logo

''To sto su napravili u Gazenici cisti je kriminal! Svima koji su na tome radili, projektantima i konzultantima, trebalo bi uzeti diplome i sve ih zatvoriti! Kao da nikada nisu vidjeli ni trajekt ni rivu'', zestok je i odrjesit bio bivsi pomorac i vlasnik restorana, 68-godisnji Janko Kacanic iz Brgulja na otoku Molatu, nakon sto je doznao da 'Jadrolinijini' trajekti, mjesec dana prije sluzbenog otvaranja, ne mogu iskrcavati vozila u novizgradenoj luci u Gazenici jer je rampa na obali – previsoka!

Kacanic je 38 godina plovio na trajektima i putnickim brodovima 'Jadrolinije' i u mirovinu je otisao prije 14 godina kao zapovjednik stroja. Godinama je vozio na liniji Zadar – Preko, u zadarsku luku u Jazinama pristao je na stotine puta, ali, kaze, ne moze vjerovati u ovo sto se dogada u Gazenici, pise Slobodna Dalmacija. Razocaranje mu je to vece sto se iskreno radovao preseljenju trajektnog prometa iz zadarske luke u Gazenicu, cime se gradska povijesna jezgra prometno rasterecuje, sto je bio san generacija pomoraca i brojnih Zadrana.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Troskove treba snositi projektant

Izgradnja Nove luke Zadar, vrijedne 140 milijuna eura, pocela je 2009. godine. Projekt i izgradnja luke prosli su sve nadzore i revizije, i kad se pocelo odbrojavati posljednje dane od uplovljavanja prvog lokalnog trajekta, inspektori 'Jadrolinije' su pocetkom tjedna utvrdili da su rampe na trajektnom pristanistu za lokalni promet izgradene previsoko. Odnosno, da 'Jadrolinijini' trajekti namijenjeni liniji Zadar – Preko imaju prekratke rampe pa se iz trajekta ne mogu iskrcavati, niti na trajekt ukrcavati, vozila s duzim podvozjem kao sto su autobusi, kamioni, prikolice i sl.

''Ne mogu vjerovati da se toliki novac moze potrositi u drzavi koja nema novca, a ono osnovno ne napraviti kako treba. Kao da im je bilo tesko prije izrade projekta doci u zadarsku luku i vidjeti kako kopnene rampe trebaju izgledati. Smatram tu odgovornim i predstavnika 'Jadrolinije' u Zadru, koji je trebao voditi brigu o takvim detaljima jer Gazenica se gradila zbog njihovih brodova. Sjecam se da je prije 30 godina pokojni kapetan Zupcic odredio gdje ce u Jazinama biti mjesto za iskrcaj iz trajekta, koje je najbolje mjesto za to. Tu je ostalo i danas i nikad nije bilo takvih problema'', kaze Kacanic, koji smatra da bi dodatne troskove u Gazenici, kojih ce ocito biti, trebali platiti projektanti, a ne izvodaci radova, jer ovo je po njegovu misljenju cista projektantska greska.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Do rusenja rive nece doci

Ravnatelj Lucke uprave Zadar, investitora Nove luke Zadar, Emil Bilic, rekao je da ce iduceg tjedna, najvjerojatnije u petak, u Gazenici biti organizirano novo testiranje ticanja na koje su pozvani svi mjerodavni: projektanti iz 'Rijekaprojekta', inspektori 'Jadrolinije', predstavnici nadzora iz IGH, predstavnici 'Strabaga' kao izvodaca radova...

''Rampe na trajektnim pristanistima ocito su previsoke pa je tu razliku potrebno nadoknaditi. Razmatramo razna rjesenja, no najvjerojatnije ce to biti metalna konstrukcija koja ce biti nadodana na postojecu rampu. Za vece brodove i trajekte nece biti problema'', rekao je Bilic, koji smatra da bi taj problem, kao i eventualne troskove, trebao podnijeti izvodac radova.

''No, i o tome ce se jos razgovarati jer moguca su razna rjesenja, a do rusenja nove rive sigurno nece doci'', kaze Bilic. http://www.slobodnadalmacija.hr/Hrvatska/tabid/66/articleType/ArticleView/articleId/256964/Default.aspx

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
Dosje jarak
Gledaj odmah bez reklama
VOYO logo