Obično kreće iz dosade, a onda se najčešće zakači za mobitel. 12-godišnja Lucija ipak se trudi pronaći alternativu.
"Ja sam na mobitelu dva do tri sata na dan, što mislim da je dosta i da bi manje trebala biti na mobitelu. Inače gledam videa na Youtubeu i Instagramu", priča nam Lucija Kaplowitz, učenica OŠ Cvjetno naselje u Zagrebu.
Mnogi njezini vršnjaci tako provode djetinjstvo. No, tome su, barem u njezinoj školi stali na kraj.
"Kućni red naše škole ne dozvoljava da učenici koriste mobitele tijekom nastave ili za vrijeme testova tada ih odlažu u posebnu kutijicu, a pod velikim odmorom se smiju poigrati na svom vlasništvu", kazala je Nataša Batnožić, ravnateljica OŠ Cvjetno naselje u Zagrebu.
Svjesni ovog problema, iz organizacije za borbu protiv ovisnosti pokrenuli su kampanju - Nisam ROBot!
"Cilj kampanje je usmjerenost na vrijeme - vrijeme provođenja na tehnologijama. Želimo govoriti o tome da je vrijeme to što je štetno ukoliko je predugo, a ne tehnologija. Želimo biti subjekti ovog života, a ne objekti", objasnila je Suzana Horvat Kutle, predsjednica udruge Zajednica Susret.
Loše ocjene i povlačenje u sebe samo su neki od simptoma ovisnosti o internetu.
Koji onda savjet roditeljima možete dati?
"Najvažnije je da roditelji što više vremena provode s djecom. Da se djecu potiče na aktivnosti i da slobodno vrijeme provode s vršnjacima", tvrdi Ivan Ćelić, psihijatar Klinike za psihijatriju Vrapče.
Moderna tehnologija je prije svega ugoda, estetska priča, priča događaja, a dječiji mozak i ljudski mozak traže događaj, a to je problem.
Kao i sa svakom navikom, i ovu treba osvijestiti.
"Kad idemo na izlet, prvo pitanje u autobusu vam je - ima li Wifi i koja je šifra? Eto što je moderno doba donijelo", dodaje ravnateljica škole.
Donijelo je napredak, ali ako se pametno koristi. Više aktivnosti, manje pasivnosti!